افزایش ۵۰ درصدی حقوق کارکنان دولت اجرا شد

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: با اجرای مصوبه تعادل در حقوق و مزایا، دریافتی تمامی کارکنان دولت حدود ۵۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، جمشید انصاری رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور اظهار کرد: بر اساس ماده ۲۹ قانون برنامه ششم توسعه، دولت مکلف به ایجاد تعادل و رفع تبعیض در پرداخت‌های حقوق کارکنان دولت شده است و میزان تفاوت پرداخت ها در دستگاه‌ها و مشاغل مختلف نباید بیشتر از ۲۰ درصد باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت؛‌ وی ادامه داد: در سال‌های ۹۰ و ۹۱ به موجب اختیاری که قانون پنجم توسعه به سازمان اداری و استخدامی داده بود، حقوق کارکنان بعضی دستگاه های اجرایی مانند (قوه قضائیه و نهاد ریاست جمهوری) حدود ۵۰ درصد افزایش پیدا کرد. البته دولت وقت این قانون را در برخی از دستگاه ها اجرا کرد.

 

مقام مسئول بیان کرد: برای اینکه تبعیض در پرداخت حقوق دستگاه های مختلف از بین برود، دولت مصوب کرد که حقوق تمام کارکنان دستگاه های دولتی ۵۰ درصد افزایش پیدا کند.

انصاری تصریح کرد: حقوق کارکنان بعضی از دستگاه‌ها که قانون مدیریت خدمات کشوری را رعایت نمی کنند، مجدد در شورای حقوق و دستمزد بررسی می‌شود تا حقوق کارکنان آنها افزایش بیشتری داشته باشد. همچنین به افرادی که حقوق کمتری دریافت می کنند، افزایش حقوق بیشتری تعلق می‌گیرد تا بتوانیم تعادل در پرداخت ها را رعایت کنیم.

رئیس سازمان اداری و استخدامی در پایان بیان کرد: تا کنون مصوبه تعادل در حقوق و مزایا در تمامی دستگاه‌های دولتی اجرا شده است.

 

دیدگاه تان را بنویسید