دورخیز فیلم "جنایت بی دقت" برای اسکار

شهرام مکری امیدوار است با وجود همه سختی ها و محدودیت های کرونایی، این فیلم برای شرکت در جایزه اسکار دورخیز بردارد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، نگار اسکندرفر که قرارداد پخش فیلمش را در داخل کشور به تازگی امضا کرده، امیدوار است فیلم «جنایت بی‌دقت» بعد از اکران عمومی در ایران برای اسکار دورخیز بردارد.

ایسنا نوشت: او درباره اکران فیلم در مقطع کرونایی می‌گوید: به هر حال این شرایط هست و پایان کرونا یا زمان احتمالی کشف واکسن آن 

پیش‌بینی‌پذیر نیست. ما هم نمی‌توانیم فیلم‌مان را بلاتکلیف و معلق نگه داریم. چراکه لازم است حتی در این شرایط دشوار، سینما به زندگی خود ادامه دهد.

اسکندرفر که چندی پیش با همین فیلم در جشنواره فیلم ونیز که به صورت حضوری برگزار شد، شرکت داشته است، ادامه می‌دهد: تجربه شرکت در این جشنواره در این دوره کرونایی بسیار خوب و دریافت جایزه بهترین فیلمنامه برای این فیلم، بسیار خوشحال‌کننده بود زیرا که فیلمنامه عنصر بسیار مهمی است و اساس یک فیلم خوب، فیلمنامه‌ای خوب و حرفه‌ای است.

او درباره حضور این فیلم در جایزه اسکار توضیح می‌دهد: قطعا علاقه‌مندیم این اتفاق بیفتد بویژه اینکه این فیلم پتانسیل حضور در اسکار را دارد. اکران آن در ونیز با نقدها، نظرات و استقبال بسیار خوب تماشاگران و منتقدان رو به رو شد و در حال حاضر هم در برخی لیست‌هایی که منتشر شده، این فیلم هم به عنوان یکی از گزینه‌های اسکار مطرح شده است.

این تهیه‌کننده سینما، شهرام مکری، نویسنده و کارگردان فیلم «جنایت بی‌دقت» را فیلمساز فردا می‌داند و معتقد است این هنرمند جوان از خلاقیتی کم‌نظیر برخوردار است.

او می‌گوید: شهرام مکری این فیلم را خیلی مینیاتوری ساخته است . ممکن است در نگاه اول، بسیاری از ظرایف فیلم به چشم نیاید ولی با چندین بار دیدن آن، این ریزه‌کاری‌ها مشخص می‌شود. بنابراین علاقه من به این فیلم به عنوان تهیه‌کننده آن نیست بلکه به عنوان یک تماشاگر است.

اسکندرفر که برای اکران این فیلم در ایران با کمپانی «نمایش‌گستران» قرارداد بسته، درباره زمان احتمالی اکران آن می گوید: اقدامات لازم را انجام داده‌ایم و منتظر دریافت پروانه نمایش هستیم و احتمالا  نمایش عمومی فیلم، بعد از ماه صفر آغاز شود.

او از اکران این فیلم در جشنواره فیلم «شیکاگو» و همینطور در فرانسه و چند کشور اروپایی دیگر خبر می‌دهد ولی جزییات بیشتر در این زمینه را به آینده موکول می‌کند و می‌گوید: فیلم برای شرکت در چند جشنواره مهم دیگر هم دعوت شده ولی به لحاظ اخلاقی و حرفه‌ای، اول آن جشنواره‌ها باید اعلام کنند تا بعد از آنها ما بتوانیم اطلاع‌رسانی کنیم.

مدیر موسسه آموزشی «کارنامه» اضافه می‌کند: در ونیز یکی از استادان دانشگاه انگلستان می‌گفت این فیلم ادای دینی به سینماو یکی از بهترین فیلم‌هایی است که تاکنون درباره سینما ساخته شده است.

او امیدوار است که «جنایت بی‌دقت» در اکران عمومی دیده شود و اضافه می‌کند: برای ساخت این فیلم زحمات بسیاری کشیده شده و امیدوارم فیلم، دیده شود بویژه اینکه در مقایسه با فیلم‌های پیشین شهرام مکری از فاکتورهایی برخوردار است که می‌تواند طیف گسترده‌تری از تماشاگران را جذب کند.  

این فیلم مضمونی مرتبط با سینما دارد و درباره تماشاگرانی است که قبل از شروع اکران فیلمی درباره آن حرف می‌زنند و با شروع نمایش بر پرده سینما، ماجرا شکل جدیدی به خود می‌گیرد. نسیم احمدپور و شهرام مکری مانند دو فیلم قبلی این کارگردان، فیلمنامه را با هم همکاری هم نوشتند .

بابک کریمی، محمد ساربان، عادل یراقی، فریبا کامران، بهزاد دورانی، سایوش چراعغی‌پور، ابولفصل کاهانی، راضیه منصوری، الاهه بخشی، معصومه بیگی، گلنوش قهرمانی، محمد ربانی، محمود بهرازنیا، میثم دامن‌زه، آریان تقی‌پوریان، مینا درودیان، حاتمد محمودی، صدف عمویی، کیانا منتجبی، سعید نادری، محمدحسین محمدیان، امیر شاملو، محمدرضا جنگی، محمدحسین قشمی و داوود بنی‌اسد، رضا اسدی، امین قلی‌پور، سوگند علی‌ولی‌الله، یسنا رزمی، ایهان شایگان، بازیگران این فیلم هستند.

 

دیدگاه تان را بنویسید