توزیع واکسن کرونای رایگان در ژاپن

سیاستی در نهاد مشاوره وزارت بهداشت ژاپن تصویب شد و طبق آن شهروندان ژاپنی دوز واکسن کرونا را به رایگان دریافت می کنند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، طبق سیاستی که روز جمعه توسط نهاد مشاوره وزارت بهداشت ژاپن تصویب شد، به شهروندان ژاپنی دوز واکسن کووید ۱۹ به صورت رایگان داده می‌شود.

فارس نوشت:وزارت بهداشت ژاپن می‌گوید: در میان عدم اطمینان مداوم در مورد دوزهای زیادی از واکسن‌ها برای موثر بودن آن لازم است، این سیاست در این مرحله ،  برای عموم مردم ژاپن اجرا شود.

به گفته یکی از مقامات وزارتخانه، باتوجه به اینکه ژاپن ساکنان خارجی بسیاری دارد که در این کشور سکونت دارند و شاغل شده‌اند و هزینه بیمه ملی درمانی را به همان شیوه ژاپنی‌ها پرداخت می‌کنند، هنوز تصمیم‌گیری مبنی بر تحت پوشش قرار گرفتن آنها از این سیاست نشده است.

این مقام وزارت افزود: با این حال،خارجی‌ها از نظر بهداشت عمومی باید واجد شرایط واکسن باشند.

دولت گفته که امیدوار است تا نیمه اول سال ۲۰۲۱ واکسن کافی را از بودجه ۶۷۱.۴ میلیارد ین (۶.۴ میلیارد دلار) برای ایمن سازی و تزریق واکسن برای عموم مردم تأمین کند.

این کشور با شرکت داروسازی انگلیسی AstraZeneca توافق کرده است که ۱۲۰ میلیون دوز واکسن بالقوه COVID-۱۹ را که با دانشگاه آکسفورد تولید می‌شود، دریافت کند.

به همین ترتیب، ژاپن با Pfizer Inc و شریک آلمانی خود BioNTech SE توافق کرده  که ۱۲۰ میلیون دوز از واکسن بالقوه کرونا را در صورتی که پیشرفت آن موفقیت آمیز باشد دریافت کند.

ژاپن همچنین در حال مذاکره با شرکت آمریکایی Moderna Inc برای حداقل ۴۰ میلیون دوز از واکسن کرونا است.

 

دیدگاه تان را بنویسید