اتهام عضو افتخاری باشگاه الهلال: AFC با دسیسه النصر را هم حذف می‌کند!

عضو افتخاری باشگاه الهلال عربستان طی مقاله‌‎ای به دلایل مشکوک حذف این تیم از مسابقات لیگ قهرمانان آسیا 2020 اشاره کرد و کنفدراسیون فوتبال آسیا را به اجرای دسیسه برای تضعیف نمایندگان فوتبال عربستان سعودی متهم کرد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، هفته گذشته تیم الهلال عربستان به دلیل شیوع گسترده ویروس کرونا در اردوی این تیم از مسابقات کنار گذاشته شد. پس از اینکه مدافع عنوان قهرمانی این رقابت‌ها نتوانست به دلیل به حد نصاب رسیدن بازیکنانش مقابل شباب الاهلی امارات حضور پیدا کند، یکی از اعضای نزدیک به این باشگاه می‌گوید کنفدراسیون فوتبال آسیا تصمیم دارد برای تعضیف فوتبال عربستان سعودی و در مقابل افزایش قدرت باشگاه‌های قطری یک باشگاه دیگر از این کشور را هم قربانی کند!

ایلنا نوشت؛ شاهزاده نواف بن محمد، یکی از اعضای افتخاری الهلال، هشدار داد که کنفدراسیون فوتبال آسیا در صدد است تا این توطئه را علیه دیگر تیم عربستانی یعنی النصر نیز اجرا کرده و این تیم را از رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا کنار بگذارد. 

در مقاله‌ای که سه روز پیش به چاپ رسیده بن محمد نوشته است:" برای پایان دادن به سیاست خطرناکی که علیه فدراسیون فوتبال عربستان اتخاد شده، باید با سایر فدراسیونها همکاری کنیم. عجیب است که کرونا از بین همه تیم‌های شرکت کننده فقط یک باشگاه را انتخاب کرد. ما تمام شرایطی را که الهلال در طول حضور در لیگ قهرمانان آسیا (برای منطقه غرب آسیا) پشت سر گذاشته است، پیگیری کردیم، مورد توجه قرار نگرفت و تحت هیچ شرایطی یک مسئله فنی یا اداری قبل و یا در طول مسابقات اتفاق نیفتاده است.

در هر مسابقه به 18 بازیکن نیاز دارد و 9 بازیکن تعویضی نیز وجود دارد. قبل از اولین مسابقه، 5 بازیکن به ویروس کرونا آلوده می شدند و هر روز یک بازیکن آلوده می‌شد، سپس 3 بازیکن و غیره. حذف نتایج الهلال یک اقدام فنی و حقوقی صحیح نبوده و چندین نکته وجود دارد، من مطمئن هستم که باشگاه الهلال و مدیریت آن در این زمینه موضع خواهند داشت. 

یک تیم پزشکی از عربستان نمونه برداری می‌کند و آن‌ها را به آزمایشگاه‌های خارج از دوحه می‌فرستد، و این برای همه تیم‌های سعودی شرکت کننده اعمال می‌شود حتی اگر نتایج آنها توسط کمیته برگزاری و کنفدراسیون فوتبال آسیا گرفته نشود و وظیفه آنها مراقبت از تیم‌های سعودی باشد. این درخواست شاید عجیب باشد اما عجیب است که کرونا فقط الهلال را انتخاب کرده است!!! حتی تیم سعودی دیگر که الحمدلله با باشگاه الهلال زندگی می‌کند به هیچ وجه دچار کرونا نشد؟! و همچنین تیم‌های دیگر که در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا شرکت می‌کنند.

اتفاقی که برای الهلال رخ داد در صورت صعود به مرحله یک چهارم نهایی برای النصر اتفاق خواهد افتاد و امیدوارم آنها از آنچه برای باشگاه الهلال اتفاق افتاده مراقب باشند. AFC به طور واضح در تلاش است فدراسیون قطر را در راس آمادگی خود برای میزبانی جام جهانی قرار دهد و به باشگاه‌های قطری این فرصت را می‌دهد تا با یکدیگر تماس بگیرند و برای سال 2020-2021 برای میزبانی جام جهانی باشگاه‌های فیفا آماده شوند. حضور این باشگاه‌ها (دو باشگاه) برای هر تورنمنت و این همان کاری است که فدراسیون قطر به برکت کنفدراسیون فوتبال آسیا انجام می‌دهد.

اکنون آنچه اتفاق می‌افتد در میزبانی کشور عربستان از جام‌های فوتبال آسیا منعکس خواهد شد درحالیکه قطر برای میزبانی از آن پیشرفت کرده است و ما باید با در نظر گرفتن اقدامات احتیاطی لازم به این رویداد توجه و تلاش کنیم. ما باید تلاش کنیم تا در آینده از باشگاه‌های خود و همچنین فدراسیون فوتبال عربستان در برابر سیاست‌هایی که برای مدت طولانی کار کرده است، محافظت کنیم. در مورد عدم حضور رهبران سعودی که دارای نفوذ فنی و اداری در سیستم AFC هستند، به استثنای دوره استاد احمد عید، که متأسفانه یک دوره بسیار کوتاه است. در پایان‌، امیدوارم که این پیشنهاد مورد توجه قرار گرفته باشد و من آماده ارائه مشاوره به هرکدام از مقامات بزرگ برای این پیشنهاد هستم."

 

دیدگاه تان را بنویسید