معرفی دانگ فنگ ریچ ۶؛ جدیدترین پیکاپ آفرودی بازار وارد ایران شد

دانگ فنگ ریچ ۶ – Dongfeng Rich 6 به عنوان جدیدترین پیکاپ آفرودی بازار ایران وارد کشور شد. در ادامه شما را با این پیکاپ دو دیفرانسیل چینی آشنا می‌کنیم.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، اخیرا تصاویری از پیکاپ آفرودی دانگ فنگ ریچ ۶ در ایران منتشر شد که نشان می‌دهد پیکاپ جدید دانگ فنگ در حال دریافت مجوزهای لازم و گذراندن مراحل شماره‌گذاری است. همچنین طبق شنیده‌ها قرار است گروه سایپا و شرکت زامیاد در آینده‌ای نزدیک این خودرو را تولید و به بازار عرضه کنند.

مشخصات دانگ فنگ ریچ ۶

مشخصات دانگ فنگ ریچ ۶

ساختار و پلتفرم دانگ فنگ ریچ ۶ به نیسان ناوارا و رنو آرکانا شباهت زیادی دارد و به همین دلیل اکنون نسبت به نسخه‌های قبلی خود از ابعاد بزرگ‌تری بهره می‌برد. این پیکاپ آفرودی در مدل بنزینی از یک موتور ۲.۴ لیتری تنفس طبیعی سود می‌برد که می‌تواند قدرتی برابر با ۱۵۷ اسب بخار و گشتاور ۲۳۰ نیوتن‌متر را به تولید برساند. قدرت تولید شده از این موتور توسط گیربکس ۵ سرعت دستی به چرخ‌های جلو و عقب منتقل می‌شود.

مشخصات دانگ فنگ ریچ ۶

مدل فول آپشن دانگ فنگ ریچ ۶ برای انتقال قدرت از موتور به چرخ‌ها به گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک ZF آلمان مجهز شده است. طبق اعلام خبرگزاری‌های حوزه خودرو در کشور چین، این گیربکس طی آزمایش‌های مختلف توانسته عملکرد خوبی را ارائه دهد. همچنین در بازار چین برای این خودرو موتور ۲.۵ لیتری توربودیزل نیز ارائه می‌شود که می‌تواند قدرتی برابر با ۱۴۰ اسب بخار و گشتاور ۳۵۰ نیوتن‌متر ارائه دهد که برای انتقال قدرت همانند پیشرانه اول از گیربکس‌های ۵ سرعت دستی یا ۶ سرعت اتوماتیک بهره می‌برد.

 دانگ فنگ ریچ ۶

برای این پیکاپ آفرودی موتور الکتریکی با قدرت ۱۶۰ اسب بخار و گشتاور ۴۲۰ نیوتن‌متر نیز قابل سفارش است که تامین انرژی الکتریکی این خودرو توسط پکیج باتری با ظرفیت ۶۸ کیلووات ساعتی انجام می‌شود. البته باید منتظر بمانیم تا مشخص شود کدام شرکت داخلی این خودرو را تولید و همچنین آن را به همراه کدام‌یک از پیشرانه‌ها به بازار عرضه خواهد کرد.

دانگ فنگ ریچ 6

قیمت Dongfeng Rich 6 در مدل‌های تک دیفرانسیل پایه و دو دیفرانسیل فول آپشن حدود ۱۲ هزار و ۳۰۰ دلار تا ۲۰ هزار و ۴۰۰ دلار است. از امکانات رفاهی و ایمنی این پیکاپ آفرودی نیز می‌توان به استارت دکمه‌ای، کیسه هوای راننده و سرنشین، کروز کنترل، تهویه الکتریکی، سیستم کنترل شروع حرکت در سربالایی، سامانه کنترل پایداری، تریم داخلی چرم، کامپیوتر سفر، قفل دیفرانسیل عقب هوشمند، تنظیم وضعیت انتقال قدرت الکتریکی، سنسور پارک عقب، دوربین ۳۶۰ درجه و نمایشگر لمسی اشاره کرد.

 

 

دیدگاه تان را بنویسید