وضعیت بازار بورس در پایان معاملات 2 مهر 99

بازار بورس امروز دوم مهرماه 1399 با رشد 30 هزار واحدی همراه بود تاپس از چند روز مجددا شاخص را به کانال مقاومتی 1.6 میلیون برساند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، همانطور که پیش بینی ها نشان می داد بازار بورس ایران امروز با رشد شاخص کار خود را آغاز کرد و مجددا به کانال مقاومتی یک میلیون و ششصد هزار واحدی رسید. 

در این بین گروه فولادی بیشترین حجم معاملات را به خود اخنصاص دادند به گونه که اغلب نمادهای این گروه یا در رنج مثبت قرار داشتند یا شاهد صف خرید بودند. نمادهای شاخص سازی همچون فولاد، فملی، فولاژ از این دست بودند.

شرکت های کوچک بورسی نیز همچنان شاهد کاهش قیمت هر سهم خود هستند چراکه شاهد ورود حقوقی ها در این شرکت ها و بازارگردانی آنها نیستیم و همین مهم باعث شده تا نگرانی سهام داران خرد بیش از پیش افزایش یابد.

دارا یکم دومین روز متوالی در هفته جاری را نیز در رنج سبز پشت سر گذاشت و با قیمت هر واحد 21800 تومان دست یافت اما ارزش پرتفوی صندوق ETF دوم(پالایش یکم) علی رغم تصویب افزایش نرخ تخفیف دولت از 20 به 30 درصد امروز نیز کاهش یافت. 

از سوی دیگر یکی از مهمترین پارامترهای بازار یعنی سهام عدالت نیز نسبت به سقوط  روزهای گذشته تغییر رویه داده و با افزایش ارزش پرتفوی خود همراه بود. 

برخی راهکارهای سازمان بورس در خصوص نوسان گیری ها و ثبت درخواست های ناچیز در سامانه معاملات برای ایجاد ترافیم فروش یا خرید و همچنین ایجاد اختلال در قیمت گذاری سهام ها نیز اط عواملی است که می تواند در بازیابی اعتماد سهامداران موثر باشد. 

با این اوصاف می توان روزهای آینده بازار بورس را متعادل توصیف کرد. 

 

 

دیدگاه تان را بنویسید