در سال 2021 فقط 12 درصد مردم جهان واکسینه می شوند

تحلیل ها نشان میدهد در سال 2021 تنها 2 میلیارد دوز واکسن کرونا تولید می شود که تنها برای واکسیناسیون 12 درصد جمعیت دنیا کافی است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، کارشناسان معتقدند پس از ساخت واکسن کارآمد کووید۱۹، در نخستین سال واکسیناسیون جمعیت جهان، از هر ۱۰ نفر فقط یک فرد در برابر این بیماری واکسینه می شود. 

مهر نوشت: تحلیل از ظرفیت تولید واکنس در جهان نشان می دهد در صورتی که مقامات بهداشتی اجازه تولید واکسن کووید۱۹ را در آغاز ۲۰۲۱ صادر کنند، فقط ۲ میلیارد دوز واکسن ساخته خواهد شد.

این درحالی است که از ۹ واکسن بالقوه ای که اکنون در مراحل آخر آزمایش بالینی هستند، ۷ مورد آن برای ایمن سازی بدن افراد نیازمند تزریق ۲ دوز هستند.  به این ترتیب با توجه به ظرفیت تولید واکسن، ۲ میلیارد دوز تولیدی فقط برای ۱۲ درصد از جمعیت ۷.۸ میلیارد نفری کره زمین کافی است.

دکتر کلئو کونتوراودی استادیار مهندسی شیمی در امپریال کالج لندن در این باره می گوید: ما باید شفاف سازی کنیم. پس از تولید واکسن همه افراد همزمان به آن دسترسی نخواهند داشت. ظرفیت تولید ما کافی نیست.

محاسبات بنیاد CPI( متعلق به بیل و ملیندا گیتس) نشان می دهد حتی اگر ظرفیت تولید واکسن جهان ۲ برابر شود، در ۱۲ ماه آینده و تا پایان ۲۰۲۲ میلادی کمتر از نصف جمعیت جهان در برابر بیماری واکسینه می شوند.

بنابراین محدودیت های سفر و فاصله گذاری اجتماعی در سال های آینده باید اجرایی شود مگر آنکه پیشرفت هایی بزرگ در فناوری تولید واکسن ایجاد شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید