خانه موزه شهید رجایی بازگشایی شد

خانه موزه شهید رجایی که مدت ها تعطیل شده بود، بازگشایی شد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، خانه موزه شهید رجایی پس از مدتی تعطیلی، با پیگیری خبرگزاری فارس و به همت بنیاد شهید مجددا بازگشایی شد.

فارس نوشت: ساعت بازدید از این خانه موزه همه روزه به غیر از پنجشنبه و جمعه از ساعت ۸ تا ۱۴ است.

 خانه موزه شهید رجایی در بهارستان تهران،  خیابان مجاهدین اسلام، خیابان شهید آجانلو، کوچه شهید میرزایی واقع شده و بازدید از آن برای عموم مردم آزاد است.

شهید محمدعلی رجایی امروز یکی از نام‌آورترین افراد در تاریخ کشور و انقلاب اسلامی محسوب می‌شود، رئیس‌جمهوری که از دستفروشی در محله شوش بر مسند ریاست جمهوری رسید و 29 روز بعد از انتصابش به عنوان رئیس‌جمهور در دفتر حزب جمهوری اسلامی ایران به شهادت رسید.

محمدعلی رجایی 11 مرداد 1360 به عنوان رئیس‌جمهور ایران انتخاب شد و هر چند که مدت فعالیت وی به عنوان رئیس‌جمهور چندان طول نکشید ولی ساده‌زیستی و اقدامات وی در همین مدت کوتاه زبانزد خاص و عام است.

حدود 13 سال پس از شهادت رجایی، خانه محل سکونتش تبدیل به موزه شد. این خانه قدیمی به صورت اندرونی و بیرونی بیش از 254 متر بنا دارد و با زیرزمین آن دو طبقه محسوب می‌شود.

میز، صندلی کار، همچنین وسایل شخصی، کتابخانه دست‌ساز شهید رجایی و آینه معروف او که قطعه‌ای از شیشه اتوبوس بوده از جمله وسایلی است که در این موزه به نمایش گذاشته شده است، همچنین صندوقچه ویترین، یادداشت‌های شخصی، کمد لباس‌ها و حتی دندان مصنوعی که باعث شناسایی این شهید هنگام شهادت شد از جمله آثاری است که در موزه به نمایش گذاشته شده است.

آثار هنری اهدا شده و بخش‌هایی از زندگینامه شهید رجایی نیز در این موزه در قالب قاب‌هایی برای بازدید عموم در نظر گرفته شده است.

 

دیدگاه تان را بنویسید