صدور مجوز فیفا با شروطی سخت برای بازی ۲ تیم ملی

فدراسیون جهانی فوتبال قوانین مربوط به بازی در بیش از یک تیم ملی را با شروطی خاص صادر کرد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، فیفا مقررات جدیدی را برای حضور بازیکنان در تیم‌های ملی تعریف کرده است که بر اساس آن یک بازیکن می‌تواند تیم ملی خود را تغییر دهد.

تسنیم نوشت؛ طبق قانون تازه به تصویب رسیده فیفا، یک بازیکن به شرط آنکه حداکثر سه بازی ملی برای یک کشور انجام داده باشد و تمام آن بازی‌ها را قبل از رسیدن به سن 21 سال تمام انجام داده باشد، می‌تواند تیم ملی‌اش را تغییر دهد. برخلاف قوانین قبلی که اجازه تغییر تیم ملی برای بازیکنان را به شرط عدم حضور در بازی‌‌های رسمی امکان‌پذیر می‌کرد، در قانون جدید امکان تغییر تیم ملی حتی در صورت انجام بازی‌های رسمی در مراحل مقدماتی تورنمنت‌‌های مختلف نیز مقدور می‌شود.

به این ترتیب بازیکنان جوانی که صرفاً‌ برای مدتی بسیار محدود به اردوی یک تیم ملی فراخوانده شده‌اند و پس از آن دیگر هرگز شانس بازی در رده ملی را پیدا نکرده‌‌اند - همچون منیر الحدادی که تنها 20 دقیقه در یک بازی رسمی برای تیم ملی اسپانیا به میدان رفت - می‌‌‌توانند در صورت واجد شرایط بودن برای بازی در یک تیم ملی دیگر، با پیراهن کشوری دیگر در رده ملی بازی کنند.

شرط دیگر فیفا برای صدور مجوز تغییر تیم ملی برای بازیکنان این است که از آخرین حضور یک بازیکن در تیم ملی قبلی‌اش سه سال گذشته باشد. بر اساس قانون جدید، بازیکنی که در تورنمنت‌های بزرگ مانند جام جهانی شرکت کرده باشند، ‌اجازه تغییر تیم ملی‌شان را نخواهند داشت. اجازه تغییر تیم ملی به شرط داشتن شروط فوق، برای هر بازیکن تنها یک بار امکان‌پذیر خواهد بود.

 

دیدگاه تان را بنویسید