آخرین جزییات درباره قیمت جدید کره

معاون دفتر تنظیم بازار وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به تغییر ارز وارداتی کره از دولتی به نیمایی بیان داشت: افزایش قیمت محصولات لبنی با توجه به تغییر نرخ ارز قطعی است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس،  سعید صارمی در مورد افزایش قیمت کره خوراکی گفت: میزان نیاز کشور به کره سالانه حدود ۵۰ تا ۶۰ هزار تن است که از این میزان تا سال ۹۸  حدود ۳۵ تا ۴۰ هزار تن از طریق واردات تامین می شد و بقیه نیاز مصرفی کشور تاکنون  از طریق تولیدات داخلی تامین شده است.  

خبرآنلاین نوشت،‌ معاون دفتر تنظیم بازار وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: تا خرداد ۹۸ واردات کره با ارز ۴۲۰۰ تومانی انجام می‌شد اما با توجه به سیاست های جدید ارزی از خرداد سال گذشته ارز واردات کره از، ارز دولتی به ارز نیمایی تغییر کرد.  

وی با اشاره به موجودی مکفی  کره خوراکی در بازار و انبارها با ارز ۴۲۰۰ تومانی از سال گذشته بیان داشت: بنابراین پیش بینی این بود که با توجه به موجودی مکفی واردات قبلی کره با ارز ۴۲۰۰ تومانی می توانست بازار را تا پایان شهریور امسال پوشش دهد  که این پیش بینی تقریبا درست بود و تاکنون  نیاز بازار توسط واردات قبلی این محصول تامین می شد.  

صارمی اظهار داشت: اما با توجه به اتمام موجودی انبارها  بنابراین قیمت کره خوراکی وارداتی با ارز نیمایی در بازار عرضه می شود و کره تولید داخلی نیز باقیمت جدید که متاثر از قیمت خرید جدید شیرخام و همچنین ارز نیمایی است عرضه خواهد شد.

قیمت جدید  کره خوراکی امروز اعلام می شود

معاون دفتر تنظیم بازار وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه امروز در جلسه تنظیم بازار قیمت جدید کره اعلام خواهد شد، گفت: افزایش قیمت کره توسط تولید کنندگان تخلف بوده و قطعا با آنها برخورد می شود.  

وی بیان داشت: کره دارای قیمت مصوب است و تولید کنندگان ملزم به عرضه کره با قیمت مصوب هستند.  

صارمی در مورد  دلایل مشمول عوارض شدن صادرات شیرخشک و محصولات لبنی بیان داشت: هنگامی که  نرخ ارز تغییر می کند و به عبارتی افزایش می یابد  صادرات برای صادرکنندگان شیرین می شود الان قیمت  صادراتی شیر خشک ۲ دلار است  که تقریبا قیمت صادراتی آن ۵۰ هزار تومان می شود در حالیکه قیمت داخلی این محصول ۲۵ هزار تومان است بنابراین اختلاف ۲۵ هزار تومانی برای صادرکننده جذاب است و لذا ستاد تنظیم بازار برای کنترل و تنظیم بازار این محصول برای صادرات شیرخشک و محصولات لبنی عوارض تعیین کرده است.  

وی بیان داشت: میزان عوارض به سازمان توسعه تجارت ابلاغ شده و بعد از بررسی کارگروه مربوطه میزان عوارض تعیین شده ابلاغ می شود.  

معاون تنظیم بازار وزارت صنعت، معدن و تجارت بیان داشت: در حال حاضر صادرات این محصولات به صورت مدیریت شده است.  

 واردات کره متوقف نشده است

وی در مورد واردات کره نیز بیان داشت: واردات کره در جریان است و واردات این محصول ممنوع نیست و حدود ۱۵ هزار تن ثبت سفارش واردات کره انجام شده و ۶ هزار تن کره با ارز نیمایی وارد کشور شده است.  

سازمان توسعه تجارت مکلف به اعمال محدودیت صادرات کره شد

صارمی در مورد ممنوعیت صادرات خامه اظهار داشت: به منظور تامین نیاز داخلی و تامین مناسب نیاز داخلی سازمان توسعه تجارت مکلف شده است که بر روی صادرات خامه محدودیت اعمال کند.  

وی در مورد قیمت گذاری جدید محصولات لبنی اظهار داشت: متولی  قیمت گذاری سازمان حمایت است لذا امروز در جلسه تنظیم بازار در مورد آن تصمیم گیری می شود اما به هر حال ارز واردات کره از ۴۲۰۰ به ارز نیمایی تغییر کرده و لذا باید قبول کرد که تغییر ارز وارداتی موجب تغییر قیمت و افزایش قیمت محصولات لبنی از جمله کره میشود. 

 

دیدگاه تان را بنویسید