قیمت سکه در بالاترین حد تاریخی خود

قیمت دلار به بیش از 25 هزار تومان افزایش یافت، و همزمان با آن قیمت هر قطعه تمام سکه در معلاملات امروز بازار تهران از 11 میلیون و 900 هزار تومان عبور کرد و به بالاترین حد تاریخی خود رسید.

لینک کوتاه کپی شد
 

جی پلاس، همزمان با افزایش نرخ آزاد دلار به بیش از 25 هزار تومان، قیمت هر قطعه تمام سکه طلا در معاملات روز چهارشنبه بازار تهران با عبور از مرز ۱۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان به بالاترین حد تاریخی خود رسید.

ایران جیب نوشت، در حالی که بانک مرکزی نرخ عرضه رسمی دلار را همچون روز سه‌شنبه ۲۲ هزار و ۷۵۰ تومان اعلام کرد، روند صعودی قیمت فروش دلار در بازار آزاد تهران روز چهارشنبه نیز ادامه یافت؛ به طوری که فاصله آن با نرخ رسمی به نزدیک ۳ هزار تومان رسید.

با وجود کاهش ۲ دلار و ۲۰ سنتی قیمت هر اونس طلا (۱۹۲۸.۸ دلار) در مبادلات بازار جهانی، رشد قیمت دلار در بازار ایران موجب شد تا رکورد تاریخی قیمت سکه طلا شکسته شود.

قیمت هر قطعه تمام سکه طلا شش ماه پیش و در جریان داد و ستدهای ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ نزدیک به ۶ میلیون تومان بود. بهای هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز طی ۶ ماه گذشته از ۴۲۰ هزار تومان به یک میلیون و ۱۴۵ هزار رسیده و ۲.۷ برابر شده است.

 

دیدگاه تان را بنویسید