هشدار! احتمال وزش باد شدید در تهران

به گفته کارشناس هواشناسی فردا در ساعات بعد از ظهر شاهد افزایش ابر و وزش باد شدید در برخی استان‌ها از جمله تهران خواهیم بود.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، صادق ضیائیان کارشناس هواشناسی، با بیان اینکه امشب در شرق سواحل دریای خزر، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، ارتفاعات البرز مرکزی و شمال استان‌های آذربایجان غربی و شرقی و اردبیل، شاهد بارش باران هستیم گفت: پنجشنبه و جمعه برای دامنه‌های البرز به ویژه در استان‌های مازندران، گلستان، سمنان و شرق تهران، افزایش ابر، بارش پراکنده همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

 

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت، او ادامه داد:طی سه روز آینده در ساعات بعد از ظهر در غرب هرمزگان، جنوب و غرب کرمان، دامنه‌های شرقی زاگرس در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری، جنوب اصفهان و لرستان، افزایش ابر، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید انتظار می‌رود.

ضیائیان یادآور شد: روز‌های شنبه و یکشنبه در استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران، ارتفاعات البرز مرکزی، ابرناکی و بارش‌های پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس هواشناسی تصریح کرد: در روز‌های آینده در نوار شرقی کشور شاهد وزش باد شدید خواهیم بود که از فردا تا روز یکشنبه وزش باد به ویژه در منطقه زابل افزایش خواهد یافت و پدیده گرد و خاک دور از انتظار نیست.

او همچنین درباره وضعیت آب و هوای تهران هم گفت: هوای تهران فردا صبح صاف تا کمی ابری  خواهد بود و در ساعات بعد از ظهر شاهد افزایش ابر و  وزش باد شدید خواهیم بود.

ضیائیان بیان کرد: امروز و فردا از میزان دمای هوای تهران کاسته می شود و حداکثر دمای هوا به ۳۳ و ۳۲ درجه خواهد رسید.

طبق اعلام سازمان هواشناسی فردا رگبار و رعدوبرق و وزش شدید باد در گیلان، مازندران، گلستان، خراسان‌های شمالی و رضوی پیش بینی می‌شود و در آذربایجان‌های غربی و شرقی و اردبیل هم شاهد بارش باران و وزش باد خواهیم بود. وزش باد شدید همراه با گردو خاک در نوار شرقی کشور به‌ ویژه زابل پدیده غالب است. دمای هوا در نوار شمالی کشور ۴ تا ۶ درجه کاهش می‌یابد.

 

دیدگاه تان را بنویسید