خواص ذرت برای سلامتی بدن

یکی از پرطرفدارترین غلات جهان ذرت است که کالری لازم برای سوخت و ساز روزانه بدن فراهم می کند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، ذرت یا بلال یکی از پرطرفدار‌ترین غلات در سراسر جهان است که اولین بار توسط مردمان مکزیک معرفی شد. این غله‌ پر طرفدار سرشار از ویتامین، فیبر و آنتی اکسیدان است که در غذای‌های متفاوت استفاده می‌شود.

 

۶ خاصیت ذرت برای سلامتی

تقویت کننده انرژی

بهداشت نیوز نوشت، اگر می‌خواهید انرژی مضاعفی داشته باشید خوردن ذرت پیشنهاد می‌شود. ذرت، کربن هیدرات پیچیده‌ای دارد که در مدت زمانی طولانی مدت تجزیه و به تدریج به انرژی بدن می‌افزاید. حدود ۱۰۰ گرم ذرت شامل ۲۱ گرم کربن هیدرات است که نه تنها انرژی فعالیت فیزیکی شما را تامین می‌کند بلکه فیتوکمیکال‌های موجود در آن از بدن در مقابل انواع بیماری‌های مزمن نیز حفاظت می‌کند.

تعداد گلبول قرمز خون را افزایش می‌دهد

همواره پزشکان مردم را به مصرف غذا‌های غنی از آهن و ویتامین B۱۲ تشویق می‌کنند. ذرت یکی از غنی‌ترین غلات است که سرشار از ویتامین B۱۲، اسید فولیک، آهن است که از آنمی یا کم خونی جلوگیری می‌کند.

کاهش قند و کلسترول خون

مصرف ۱۰ گرم از این غله می‌تواند مقدار گلوکز و ترشح انسولین را کاهش دهد و همچنین روغن ذرت باعث افزایش جریان خون می‌شود. ذرت به دلیل منبع کامل فیبر باعث کاهش کلسترول و گلوکز در بدن می‌شود. ذرت ضمن کاهش بیماری‌های گوارشی می‌تواند دیابت نوع ۲ را مهار کند.

افزایش سلامت چشم

ذرت دارای کاروتنوئید‌ها مانند لوتئین و زاگزانتین هست که برای سلامت چشم بسیار مفید است. لوتئین و زاگزانتین اغلب به عنوان رنگدانه در شبکیه چشم وجود دارند که از هرگونه صدمه‌ای که ممکن است توسط سلول‌های رادیکال آزاد ایجاد شود، جلوگیری می‌کنند.

کنترل وزن

نشاسته موجود در ذرت فواید متفاوتی برای سلامتی دارد. نشاسته مانند فیبر غذایی عمل می‌کند و با رقیق کردن تراکم انرژی شما را نسبت به غذا بی اشتها می‌کند.

عاری از هر گونه گلوتن

ذرت در حالت طبیعی هیچ گونه گلوتنی ندارد. افرادی که نسبت به گلوتن حساسیت دارند، می‌توانند ذرت و آرد ذرت را به صورت طبیعی مصرف کنند.

ذرت یکی از مهمترین غلات است که باید در رژیم غذایی افراد موجود باشد تا ضامن افزایش سلامتی افراد شود، اما در هر صورت مشورت با متخصص تغذیه نباید فراموش شود.

دیدگاه تان را بنویسید