کسب و کارهایی که در ایام کرونا بیشترین سود را کردند

یک فعال حوزه کار معتقد است بحث دورکاری و ارائه آموزشهای مجازی در نیمه دوم سال باید جدی گرفته و شرایط فعالیت در بستر فضای مجازی برای عمده کسب و کارها فراهم شود.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس،‌ فتح اله بیات درباره آسیب پذیری کسب و کارها در بحران کرونا اظهار کرد: در چند ماهی که درگیر بحث کرونا شدیم، اولین شغل هایی که آسیب دیدند، مشاغل خدماتی و کسب و کارهایی بود که ارتباط مستقیم با مردم داشتند.


ایسنا نوشت:‌ وی آژانسهای مسافرتی، مراکز تفریحی و گردشگری و رستورانها را از جمله کارهای خدماتی دانست که با شیوع کرونا دچار مشکل و توقف فعالیت شدند و گفت: بخش های تولید وصنعت به دلیل پایداری بیشتر مشاغل با کمترین میزان آسیب روبه رو شدند.

این فعال حوزه کار با بیان اینکه مشاغل خدماتی از ثبات و ماندگاری کمتری در برابر بحرانها و چالشهای اقتصادی برخوردارند، تاکید کرد: صاحبان کسب و کارهایی که بنیه اقتصادی ضعیفتری دارند، در چنین شرایطی زود از پا در می آیند لذا معتقدم اگر بتوانیم شغلهای پایدار ایجاد کنیم که ساختاری قوی تری داشته باشند به مراتب بهتر است.

بیات بهترین نوع کسب و کارها در دوران کرونا را کسب و کارهای اینترنتی عنوان کرد و گفت: کسب و کارهایی که توانسته اند از فضای مجازی بهترین استفاده را ببرند، موفق تر بودند و بیشتر سود کردند. در این شرایط شغل هایی هستند که امکان دورکاری برایشان وجود دارد و می توانند فعالیت خود را در بستر اینترنت دنبال کنند لذا کارهایی که قابلیت انجام آنها در بستر وب و به شکل دورکاری فراهم هست باید مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: کارهایی که به حضور فیزیکی نیاز ندارد مثل کارهای آموزشی یا برگزاری کلاسهای دانشگاهها و مدارس را می توان در قالب فضای مجازی انجام داد به شرط اینکه امکانات اولیه نظیر اینترنت پرسرعت و پهنای باند مناسب و دسترسی به سیستم های هوشمند برای افراد و خانواده ها فراهم شود.

به اعتقاد این فعال حوزه کار، پیامدهای شیوع کرونا در نیمه دوم‌ سال غیرقابل پیش بینی است، به همین دلیل باید بحث آموزشهای مجازی و دورکاری را جدی بگیریم و  امکانات مورد نیاز برای شش ماهه دوم سال را  تدارک ببینیم.

 

دیدگاه تان را بنویسید