حسن انصاری بر اثر کرونا درگذشت

«حسن انصاری»، فرهنگی، شاعر و طنزپرداز دشتستانی متخلص به «امرو هیچستانی» که مدتی بود به بیماری کرونا مبتلا شده بود، امروز سه‌شنبه 11 شهریورماه جاری در بیمارستان شهید گنجی برازجان دیده از جهان فروبست.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس،‌ « حسن انصاری »، معلم ادبیات و شاعر و طنزپرداز نام‌آشنای استان بوشهر بود که در اشعار طنز خود تخلص «امرو هیچستانی» را به کار می‌برد. او این عنوان را از زنده‌یاد منوچهر آتشی به یادگار داشت.

​حسن انصاری کیست؟

زنده‌یاد  انصاری  متولد چهارم دی‌ماه ۱۳۴۳ شهر جم در استان بوشهر بود. تحصیلات خود را تا مقطع دیپلم در شهر خورموج (شهرستان دشتی) گذراند. در سال ۱۳۶۲ و پس از پذیرفته شدن در رشته ادبیات فارسی برای ادامه تحصیل به شهرکرد رفت و سپس به عنوان دبیر ادبیات، در مدارس شهرستان دیّر به تدریس مشغول شد.

انصاری  در سال ۱۳۷۰ به دانشگاه شیراز راه یافت و با دانشنامه زبان و ادبیات فارسی، از این دانشگاه دانش‌آموخته شد و سپس در شهرهای بوشهر و برازجان به تدریس پرداخت. وی تحصیلات خود را تا مقطع کارشناسی ارشد ادبیات فارسی ادامه داد. هیچستانی موضوع پایان‌نامه خود را در این مقطع تحصیلی «طنزپردازی در استان بوشهر» انتخاب کرد و به کند و کاو این گونه ادبی در آثار شاعران و نویسندگان جنوبی پرداخت.

هیچستانی در دوران حیات خود دو اثر به نام‌های «‌مطبوعاتی‌های نامطبوع من» و «تلقند» راهی بازار نشر کرد. افزون بر این، وی بارها در ستون‌ طنز نشریات استان بوشهر نظیر «آیینه جنوب»، «اتحاد جنوب» و... به انتشار مطالب طنز همت گماشت. همچنین انصاری به‌صورت مرتب اشعار منظوم و منثور خود را در درگاه ادبی «دانوش» منتشر می‌کرد.

وی از اعضای فعال انجمن شعر و ادب برازجان بود و در سال 88 در جشنواره طنزوک که به همت حوزه هنری انقلاب اسلامی استان بوشهر برگزار شد به‌عنوان چهره ممتاز استان برگزیده شد.

دیدگاه تان را بنویسید