قیمت دام زنده و گوشت قرمز کاهش یافت

کلامی گفت: قیمت دام زنده و گوشت قرمز کاهشی شده و متوسط قیمت گوشت مخلوط گوسفندی به حدود ۹۷ هزار تومان رسیده است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، محمدرصا کلامی دبیر ستاد تنطیم بازار در حاشیه جلسه ستاد تنظیم بازار در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به افزایش مصرف اقلام اساسی در نظر گرفته شد که در قالب طرح نذورات و تا ۲۸ صفر این طرح ادامه پیدا کند؛ ۲ هزار تن گوشت قرمز، ۱۰ هزار تن گوشت مرغ، ۳۰ هزار تن روغن و ۳۰ هزار تن شکر با نرخ‌های مصوب در اختیار هیئت‌ها قرار گرفت.

او بیان کرد: با توجه به این که ارز برنج آزاد شده این موضوع تاثیر منفی بر قیمت داخلی برنج نخواهد داشت و تهدیدی هم برای تولیدکنندگان داخل نیست؛ همچنان ممنوعیت واردات برنج پا برجاست، اما کسانی که پیش از ۳۱ مرداد قبض انبار گرفته‌اند یا ارز دریافت کرده‌اند، محموله خود را با قیمت ارز نیمایی عرضه خواهند کرد.

کلامی ادامه داد: قیمت دام زنده و گوشت قرمز کاهشی شده است، برای مثال متوسط قیمت گوشت مخلوط گوسفندی به حدود ۹۷ هزار تومان رسیده است. برای حمایت از تولید کنندگان و جلوگیری از صادرات؛ مصوب کرده‌ایم تا پشتیبانی امور دام ذخیره استراتژیک کشور را با قیمت ۷۲ هزار و ۵۰۰ تومان خریداری کند.

دبیر ستاد تنظیم بازار درباره کنترل بازار فولاد تصریح کرد: در حوزه فولاد دچار آسیب شده‌ایم؛ مقادیری باید در بورس عرضه می‌شد، اما متناسب با تقاضای اعلام شده عرضه نشد. تیم ویژه‌ای مستقر شده‌اند تا مقادیر هفتگی را کنترل کنند. بنابراین اگر واحدی به میزان تولید، عرضه نداشته است، با او برخورد خواهد شد.

به گفته این مقام مسئول ماده اولیه مورد نیاز واحد‌های فولادی در صورت تخلف محدود خواهد شد و دادستانی هم به عنوان ناظر در کنار این تیم قرار دارد. همسو با انجام این اقدامات در چند مدت اخیر هم کاهش تقاضا و هم کاهش قیمت را ثبت کرده‌ایم.

او در پایان درباره تاثیر جلسات تنظیم بازار بر قیمت‌ها گفت: ستاد تنظیم بازار مسئول کالا‌های اساسی و ضروری مردم است. اگر کالایی مورد ارزیابی این ستاد قرار می‌گیرد یعنی محصول یا خدماتی افزایش قیمتی را تجربه کرده اما ستاد تنطیم بازار با تصمیمات خود این میزان افزایش قیمت را برای جلوگیری از بروز شوک قیمتی در بازار محدود می‌کند.

دیدگاه تان را بنویسید