روشی تازه در کلاهبرداری از مردم؛ فروش خودروهای اجاره ای

به گفته رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران فردی که با فروش خودروهای اجاره 5 میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود دستگیر شد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، سرهنگ کارآگاه علی عزیزخانی رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران گفت: اوایل خرداد ماه پرونده‌ای با موضوع کلاهبرداری و فروش مال غیر از سوی بازپرسی دادسرای ناحیه ۱۰ تهران برای رسیدگی تخصصی و کشف موضوع به پایگاه هشتم پلیس آگاهی ارجاع شد.

وی بیان داشت: محتویات پرونده حاکی از آن بود شاکی از طریق آگهی فروش خودرو در فضای مجازی برای خرید یک دستگاه خودروی پراید اقدام و پس از قرار ملاقات و توافق بر سر قیمت، ثمن معامله به مبلغ ۷۰۰ میلیون ریال را پرداخت و خودرو را تحویل می‌گیرد. پس از تحویل خودرو متوجه می‌شود فروشنده که خود را حمیدرضا معرفی می‌کرده، مالک خودرو نبوده و خودرو اجاره‌ای است.

رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران افزود: کارآگاهان در گام اول تحقیقات متوجه شدند چند مورد وقوع مشابه نیز از سوی شکات دیگر با این شیوه اعلام شده که پرونده تمام وقوعات تجمیع و پس از پایش اطلاعات به دست آمده از شکات و تحقیقات میدانی مشخص شد تمامی کلاهبرداری‌ها توسط حمیدرضا انجام شده است، بدین نحو که با اجاره خودروهای ایرانی از نمایشگاه‌های خودرو با حیله و ترفند و پس از جلب اعتماد شاکیان خودروهای اجاره‌ای را به آن‌ها فروخته است.

این مقام انتظامی در ادامه گفت: کارآگاهان دایره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پایگاه پس از بررسی فضای مجازی متوجه می‌شوند حمیدرضا آگهی مشابه‌ دیگری را در فضای مجازی درج کرده که با هماهنگی قضایی سی ام تیر ماه اکیپی از کارآگاهان به میدان انقلاب مراجعه و متهم که با خودروی پژو ۲۰۷ در محل بود را شناسایی و دستگیر کردند.

سرهنگ عزیزخانی گفت: متهم به محض مشاهده ماموران با خودروی تحت تصرف خود به قصد زیر گرفتن ماموران به سمت آن‌ها حمله ور و از محل متواری می‌شود که بلافاصله کارآگاهان به تعقیب وی پرداخته و پس از طی مسافتی تعقیب و گریز، نهایتا در بلوار کشاورز و باشلیک تیر هوایی خودرو متوقف و متهم دستگیر می‌شود.

کارآگاه عزیزخانی بیان داشت: متهم در تحقیقات اولیه منکر بزه کلاهبرداری از مالباختگان شد اما نهایتا پس از مواجهه حضوری با شاکیان لب به اعتراف گشود و به بیش از ۱۰ فقره کلاهبرداری با این شیوه معترف شد و اعلام داشت: پس از اجاره خودرو، آن‌ها را پس از انتشار آگهی در سایت دیوار به مال شاکیان فروخته است.

رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی در پایان با اشاره به اینکه کارشناسان مبلغ کلاهبرداری از مال باختگان را ۵ میلیارد ریال اعلام کردند، گفت: با اعتراف صریح حمیدرضا نتیجه تحقیقات انجام شده به مرجع قضایی منعکس و متهم با قرار بازداشت موقت برای کشف زوایای پنهان پرونده و شناسایی سایر مال باختگان در اختیار پلیس آگاهی است.

دیدگاه تان را بنویسید