اُفت 4 هزار واحدی شاخص کل در بازار بورس

امروز (1 شهریور) بازار بورس با اُفت 4 هزار واحدی شاخص کل مواجه شد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس،‌ امروز شنبه یکم شهریور بازار سرمایه در شروع معاملات با اُفت ۴ هزار واحدی شاخص کل رو به رو بود.

سنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش یکم شهریورماه در بازار سهام

برترین صفوف عرضه و تقاضا در فرابورس

فولاد، فملی وفارس بیش‌ترین تأثیر مثبت و نماد‌های تاپیکو، اخابر و وغدیر بیشترین اثر منفی را بر روند حرکت شاخص گذاشته‌اند.

بانکی‌ها امروز با معاملاتی نوسانی و مثبت شروع به کار کردند.وبصادر، وپارس و وسالت از جمله نماد‌های پر تقاضای گروه اند. وپست و وشهر پر عرضه معامله می‌شوند. وتجارت و وپاسار متعادل اند.

خودرویی‌ها امروز نوسانی معامله می‌شوند.خساپا، خبهمن، خمحور و خکار با افزایش تقاضا همراه اند.خودرو،ختوقا و ورنا متعادل اند. خزامیا، خمحرکه، خاذین و خشرق پر عرضه داد و ستد می‌شوند.

رایانه ای‌ها هم با فشار فروش معامله می‌شوند. مرقام، رتاپ، رانفور، آپ، سپ، مفاخر، افرا، رکیش، تاپکیش، سیستم و مداران پر عرضه داد و ستد می‌شوند.

در ساعت ۹ و ۴۵ دقیقه شاخص کل بورس پس از افت ۱۱ هزار و ۳۴۶ واحدی (۰.۶ درصد) در ارتفاع یک میلیون و ۷۴۵ هزار واحد قرار گرفت و همچنین شاخص کل هم‌وزن با کاهش ۰.۸ درصدی مواجه شد.

 آخرین قیمت ۵۵ نماد حداقل سه درصد نسبت به قیمت روز قبل آن‌ها افزایش یافته و ۴۴۷ نماد با کاهش بیش از سه درصدی قیمت همراه بوده‌اند.

حقیقی‌ها تا ساعت مورد اشاره رقمی در حدود ۶۰۰ میلیارد تومان نقدینگی از بازار خارج کردند و نماد‌های فولاد، فملی و خودرو در گروه پربیننده‌ترین‌های بورس قرار گرفتند.

 ارزش کل معاملات خرد بورس و فرابورس نیز در مجموع به هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان رسید.

در ساعت ۱۰:۱۰ جمع صف‌های خرید به حدود یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان رسید و ارزش کل صف‌های فروش ۶ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان بوده است، بدین ترتیب خالص سفارشات فروشی که در سیستم معاملات ثبت شده به چهار هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان می‌رسد.

تا این ساعت بیشترین تقاضا در صفوف خرید ونیکی، ثبهساز و امین به چشم می‌خورد، بیشترین عرضه نیز در صفوف فروش شستا، حق تقدم وگردش و نماد وآیند در نوبت انتظار است به طوری که فقط برای سهام سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی ۵۶۷ میلیارد تومان سفارش فروش وجود دارد.

 ارزش ۱۰ صف خرید برتر بورس و فرابورس در مجموع یک هزار و ۱۵۰ میلیارد تومان (۷۴ درصد کل) و ۱۰ صف فروش برتر دو هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان (۴۵ درصد کل) می‌شود، همچنین حجم صف‌های خرید در ۲۲ نماد و حجم صف‌های فروش در ۹۲ نماد بیش از ۱۰ میلیارد تومان بوده است؛ گفتنی است حجم صف بهساز کاشانه تهران (ثبهساز) به ۴.۴ درصد کل تعداد سهام آن می‌رسد.

 " فعالیت‌های کمکی به نهاد‌های مالی واسط" محبوب‌ترین صنعت امروز با خالص تقاضای ۱۳۵ میلیارد تومان است، از سویی دیگر گروه "بانک‌ها و مؤسسات اعتباری" با فشار فروش یک هزار و ۲۳۰ میلیارد تومانی همراه است و پس از آن گروه "چندرشته‌ای صنعتی" قرار دارد که برآیند سفارشات فروش آن ۷۲۰ میلیارد تومان می‌شود.

ساعت معاملات نمادهای نوبت دوم

زمان انجام معاملات در نماد معاملاتی شرکت ایران خودرو (خودرو) از ساعت ۱۲:۳۵ الی ۱۳:۳۵ است. همچنین دوره سفارش گیری در نماد مذکور از ساعت ۱۲:۳۵ الی ۱۲:۴۰ است.

زمان انجام معاملات در نماد معاملاتی شرکت سرمایه‌گذاری سیمان تامین (سیتا) از ساعت ۱۲:۴۵ الی ۱۳:۴۵ است. همچنین دوره سفارش گیری در نماد مذکور از ساعت ۱۲:۴۵ الی ۱۲:۵۰ است.

زمان انجام معاملات در نماد معاملاتی شرکت صنعتی زر ماکارون (غزر) از ساعت ۱۲:۵۵ الی ۱۳:۵۵ است. همچنین دوره سفارش گیری در نماد مذکور از ساعت ۱۲:۵۵ الی ۱۳:۰۰ است.

زمان انجام معاملات در نماد معاملاتی شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) از ساعت ۱۴:۰۰ الی ۱۵:۰۰ است. همچنین دوره سفارش گیری در نماد مذکور از ساعت ۱۴:۰۰ الی ۱۴:۰۵ است.

وضعیت بازار در پایان معاملات امروز که با کاهش ۳۰ هزار واحدی شاخص همراه شد

همچنین ارزش معاملات بورس و فرابورس به بیش از ۱۶ هزار میلیارد تومان رسید.

خروج نقدینگی حقیقی‌ها به ۹۹۸ میلیارد تومان و ارزش معاملات خرد نیز به ۱۵.۳ هزار میلیارد تومان رسید.

دیدگاه تان را بنویسید