تولید آجرهای فضایی برای ساخت سازه در ماه

دانشمندان سازمان تحقیقات فضایی هند و موسسه علوم این کشور پروسه پایدار برای ساختن آجرهای فضایی در سطح قمری ایجاد کرده اند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، تیمی از دانشمندان سازمان تحقیقات فضایی هند (ISRO) و موسسه علوم این کشور (IISc) یک پروسه پایدار برای ساختن آجرهای فضایی در سطح قمری ایجاد کرده‌اند.

در آنچه می تواند یک گام مهم به جلو در اکتشافات فضا باشد، تیمی از محققان سازمان‌های IISc و ISRO یک پروسه پایدار برای ساخت سازه‌های آجری مانند روی کره ماه ایجاد کرده‌اند.

محققان می گویند که این آجرهای فضایی سرانجام می‌توانند برای جمع آوری سازه‌ها برای سکونت در سطح ماه مورد استفاده قرار گیرند. 

اکتشافات فضایی در قرن گذشته پرسرعت رشد کرده است؛ با کم شدن منابع زمین، دانشمندان تلاش خود را برای ساکن شدن ماه و احتمالاً سیارات دیگر تشدید کرده‌اند.

آلوک کومار، استادیار گروه مهندسی مکانیک سازمان علوم هند می‌گوید: «این بسیار هیجان انگیز است زیرا دو رشته مختلف زیست شناسی و مهندسی مکانیک را بهم می‌رساند».

طبق اطلاعات IISc، هزینه ارسال یک پوند مواد به فضا حدود ۷۵۰ هزار دلار آمریکاست؛ فرایندی که توسط تیم IISc و ISRO تهیه شده است از اوره که می‌تواند از ادرار انسان استخراج شود  و خاک ماه به عنوان مواد اولیه برای ساخت و ساز در سطح قمر زمین استفاده می‌کند و این روند هزینه کلی را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد. 

ماه

 

دیدگاه تان را بنویسید