مهلت پرداخت آورده مسکن ملی تمدید می شود؟

امروز (25 مرداد) آخرین مهلت برای تکمیل آورده اولیه متقاضیان تا ساعت ۲۴ است و در صورتی که متقاضیان آورده خود را تکمیل نکنند حذف و افرادی که در فهرست ذخیره قرار دارند، جایگزین می‌شوند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، طرح اقدام ملی مسکن به عنوان مهم‌ترین طرح مسکنی کشور این روز‌ها درگیر پرداخت آورده اولیه متقاضیان است و تا کنون اداره کل راه و شهرسازی استان تهران و همچنین معاونت مسکن چندین بار برای پرداخت آورده اولیه اولتیماتیوم ارائه کرده اند.

در همین رابطه چندی پیش محبت خواه مدیرکل راه وشهرسازی استان تهران در گفت و گو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان اعلام کرد که برخی از متقاضیان هیچ تمایلی برای تکمیل آورده ندارند و از چندین هزار متقاضی تنها حدود هزار و ۶۰۰ نفر آورده خود را تکمیل کرده و هنوز بسیاری از متقاضیان اقدامی برای تکمیل آورده انجام نداده اند.

همچنین وطن خواهی مدیر عامل شرکت عمران پرند نیز اعلام کرد: آورده اولیه متقاضیان در پرند ۴۷ میلیون تومان است که ۴۰ میلیون تومان برای آورده و ۷ میلیون تومان آن هم مبلغ زمین است، اما در این طرح هم مانند مسکن مهر در ابتدا متقاضیان برنامه و یا تمایلی برای واریز آورده ندارند و بسیاری از این افراد هم حدود یک یا ۲ میلیون پرداخت کرده اند و گمان می‌کنند که با پرداخت این مبلغ دیگر حذف نمی‌شوند.

در همین زمنیه محمود محمود زاده معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه دستور تکمیل آورده متقاضیان به ادارات کل راه و شهرسازی ابلاغ شده است، گفت: متقاضیان مسکن ملی تا پایان امروز باید آورده اولیه خود را برای واحد‌های مسکن ملی تکمیل کنند.

به گفته این مقام مسئول حداکثر تا پانزدهم شهریورماه تعیین و تکلیف تمامی متقاضیان انجام می‌شود و در صورتی که این آورده‌ها تکمیل نشود متقاضیان حذف و افراد موجود در فهرست ذخیره جایگزین قرار می گیرند.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه از همان ابتدا اعلام کردیم که قیمت مسکن ملی همان قیمت تمام شده ساخت این واحد‌ها است، افزود: برای کاهش قیمت تمام شده ساخت مسکن، مصالح ساختمانی از جمله فولاد و آهن آلات با قیمت مصوب به این پروژه‌ها اختصاص می‌یابد.

محمود زاده توضیح داد: در قراردادی که بین متقاضی و ادارات کل راه و شهرسازی منعقد می‌شود مراحل و اقساط آورده‌ها مشخص می‌شود و طبق این قرارداد بخشی از این آورده در مرحله اسکلت، بخشی در هنگام فونداسیون و به ترتیب واریز می‌شود.

همچنین چندی پیش محمود زاده در برنامه تلویزیونی اعلام کرد: تعیین تکلیف ثبت نام کنندگان طرح اقدام ملی مسکن در استان‌ها انجام شده است و افرادی که فرم ج آن‌ها قرمز بوده و مالکیت آن‌ها محرز نشده است، به چرخه اقدام ملی مسکن باز می‌گردند.

بنابراین تا پایان شهریور، تکلیف تمام ثبت نام شدگان طرح اقدام ملی مسکن مشخص می‌شود و افرادی که واجد شرایط واقعی هستند در این طرح باقی می‌مانند و رد صلاحیت شده‌ها در صورتی که نتوانند مدارک مستدلی ارائه کنند از این گردونه خارج خواهند شد.

افرادی که با دریافت پیامک، تأیید شرایط نهایی شده و وجوه اعلام شده به بانک برای افتتاح حساب اقدام ملی را واریز کنند در پروژه باقی می‌مانند و کسانی که در مهلت تعیین شده نسبت به افتتاح حساب و واریز وجه نیز اقدام نکنند، جزو حذف شدگان طرح اقدام ملی مسکن به شمار خواهند رفت.

براساس این گزارش امروز آخرین مهلت برای تکمیل آورده اولیه متقاضیان تا ساعت ۲۴ است و در صورتی که متقاضیان آورده خود را تکمیل نکنند حذف و افرادی که در فهرست ذخیره قرار دارند، جایگزین می‌شوند. البته امروز محبت خواه مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران اعلام کرد که ممکن است این مهلت مجددا تمدید شود، اما هنوز هیچ قطعیت و یا صحبتی در این زمینه انجام نشده است.

گفتنی است، در هفته دولت اولین سری از واحد‌های مسکن ملی به بهره برداری خواهد رسید و همچنین بخش عمده‌ای از اراضی این واحد‌ها به متقاضیان واگذار می‌شود، به طوری که یک هزار و ۳۰۰ واحد مسکن ملی در شهر جدید پرند با حضور رئیس جمهور به بهره برداری می‌رسد.

 

دیدگاه تان را بنویسید