جزئیات زمان پیش فروش اوراق نفتی در بورس + نحوه خرید

نخستین مرحله از فروش اوراق سلف نفتی (پیش‌فروش نفت به مردم) با عرضه بیش از ۵۰۰ هزار بشکه نفت یک شنبه آینده ۲۶ مرداد ماه در تالار بورس انرژی عرضه خواهد شد. بر اساس اطلاعیه ای که در روی سایت کدال منتشر شده، در این روز 529 هزار 312 بشکه نفت خام سنگین ایران عرضه خواهد شد. قیمت هر بشکه 944 هزار و 622 تومان تعیین شده است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، نخستین مرحله از فروش اوراق سلف نفتی (پیش‌فروش نفت به مردم) با عرضه بیش از ۵۰۰ هزار بشکه نفت یک شنبه آینده ۲۶ مرداد ماه در تالار بورس انرژی عرضه خواهد شد.

بر اساس اطلاعیه ای که در روی سایت کدال منتشر شده، در این روز 529 هزار 312 بشکه نفت خام سنگین ایران عرضه خواهد شد. قیمت هر بشکه 944 هزار و 622 تومان تعیین شده است.

حداقل خرید برای هر نفر در این عرضه اولیه یک بشکه و حداکثر 20 هزار بشکه است.

بر اساس این اطلاعیه، حداکثر 10 روز کاری پس از پایان دوره عرضه اولیه معاملات ثانویه این اوارق آغاز می شود.

ساعت معاملات ثانویه نیز از ساعت 8 و 30 دقیقه تا 12 و 30 دقیقه روزهای کاری بورس تعیین شده است.

 

عرضه اولیه نفت در بورس

 

 رضا زندی، روزنامه نگار حوزه نفت، در حساب شخصی خود در توییتر نوشت: «شرکت ملی نفت، روز یکشنبه یا دوشنبه هفته آینده، ٢هزار میلیارد تومان اوراق سلف موازی استاندارد نفتی را برای تامین مالی پروژه های خود از طریق بورس انرژی به فروش می رساند. این اوراق دو ساله با سود ٢١ درصد است. فروش این اوراق هیچ ارتباطی به فروش پته های نفتی ندارد که رییس جمهور از آن بعنوان طرح گشایش اقتصادی! نام برده است. اوراق سلف موازی نفتی،مطابق دستورالعمل های سال های ٩١و٩٢منتشر می شود.انتشار این اوراق پیش فروش نفت خام نیست و صرفا ابزاری است برای تامین مالی. تضمینش هم عایدی شرکت نفت از سهم ١٤/٥درصد فررش نفت است.

سال قبل هم اوراق سلف منتشر شده بود.

لازم است بورس انرژی دقیقا درباره فروش اوراق سلف موازی استاندارد نفتی اطلاع رسانی کند تا مردم به اشتباه آن را با طرح جدید فروش نفت اشتباه نگیرند. مطلع ام که هنوز آیین نامه های طرح جدید تنظیم و مصوب نشده است.»

دیدگاه تان را بنویسید