کمپانی چینی لیفان در مسیر ورشکستگی؟

به تازگی در رسانه های چینی اعلام شده که هلدینگ «چونگ کینگ لیفان»، به عنوان بزرگترین سهام دار کمپانی «لیفان»، در مسیر ورشکستگی قرار گرفته است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، براساس اطلاعات منتشرشده در رسانه های چینی، این هلدینگ توان پرداخت بدهی های انباشته خود در سال های اخیر را ندارد و طبق اطلاعات مالی موجود، این کمپانی ورشکسته است. پرونده شکایت طلبکاران این کمپانی به دادگاه رفته است و باید دید که مقامات قضایی چین چه تصمیمی در خصوص این کمپانی خواهند گرفت.

طبق اخبار منتشرشده، هلدینگ لیفان با داشتن ۶۱۹ میلیون از سهام کمپانی مجموعه بیش از ۴۷ درصد از سهام این کمپانی را در اختیار دارد. اگر دادگاه مورد نظر با انجام سازماندهی مجدد مالی در این هلدینگ موافقت کند و در دادگاه شکست بخورد، کمپانی لیفان در خطر جدی ورشکستگی قرار خواهد گرفت. به دلیل عدم توان پرداخت بدهی های انباشته در این شرکت، تمام زیرمجموعه های گروه لیفان (اعم از بخش های داخلی و خارجی این کمپانی) به دادگاه معرفی شده اند. در ضمن، تمامی سهام داران شخصی و بزرگ، در حال کاهش سهم خود در این کمپانی هستند و شایعاتی وجود دارد که «جیلی» به دنبال آن است که در این شرایط سخت سهام خودروسازی این کمپانی را خریداری کند و لیفان تنها مالک بخش تولید موتورسیکلت بماند.

از نظر فروش هم کمپانی لیفان اصلاً وضعیت خوبی ندارد. از ژانویه تا ژوئن امسال تنها ۹۷۸ دستگاه از خودروهای سواری لیفان به فروش رسیده که نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته افت ۹۵ درصدی داشته است. همچنین فروش محصولات برقی این برند هم با افت ۵۷ درصدی مواجه است.

از سال ۲۰۱۹ بسیاری از نمایندگان فروش لیفان از شبکه فروش خارج شدند و دلیل این کاهش فروش همین امر ارزیابی می شود. اما با این وجود تعداد زیادی از خودروهای لیفان در بازار چین و سایر کشورها (از جمله ایران) حضور دارند و بحث نگران کننده در مورد ورشکستگی این کمپانی تأمین قطعات و خدمات پس از فروش این نشان خواهد بود. همچنین موارد مشابه در بازار چین نشان می دهد که در صورت ورشکستگی، بازار نسخه های کارکرده برای خودروهای این نشان به شدت افت می کند و باید تصمیماتی اتخاذ شود که حقوق مالکان این خودروها حفظ گردد.

 

دیدگاه تان را بنویسید