افزایش سازش میان زوجین متقاضی طلاق توافقی

مدیر کل مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به ارائه مشاوره‌های پیش از طلاق توافقی به زوجین گفت: در سه ماهه نخست امسال میزان سازش ثبت شده بین متقاضیان طلاق به ۲۷ درصد رسیده است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، بهزاد وحید نیا،  با اشاره به آخرین گزارش‌ها از فعالیت سامانه تصمیم گفت: این سامانه با همکاری بین سازمان بهزیستی و  دستگاه قضایی با هدف ثبت اطلاعات متقاضیان طلاق در بانک اطلاعاتی خود تشکیل شده تا بعد از بررسی وضعیت پرونده‌ها، روند پرونده با انجام مشاوره‌ها پیگیری و در صورت امکان به حل مشکل و سازش زوجین منجر شود.

وی با بیان اینکه یکی از اهداف سامانه تصمیم کاهش میزان طلاق با انجام مداخلات روانشناسی است، افزود: مشاوره‌های روانشناختی در خصوص طلاق‌های توافقی انجام می‌شود. مشاوره‌های قبل از طلاق معمولا مشاوره‌های دشواری هستند چون افراد برای طلاق توافق کرده‌اند و نیازمند تخصص و مهارت خاصی است.

مدیر کل مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور در ادامه به آخرین نتایج فعالیت این سامانه اشاره کرد و توضیح داد: نتایج این فعالیت‌ها نشان می‌دهد که از سال  ۹۵ تا ۹۹ بیش از ۲۴۰ هزار پرونده بررسی شده و خدمت گرفته‌اند. در سال ۹۸ نیز بیش از ۱۰۷ هزار پذیرش در این سامانه انجام شده است.

وحید نیا با بیان اینکه میزان سازش از سال ۹۵ تا ۹۹ در مجموع ۱۴.۲۶ صدم درصد بوده که با توجه به اهمیت حوزه خانواده قابل توجه است، اظهار کرد: همچنین در سال ۹۸ این رقم به ۱۴ درصد رسیده است. در سه ماهه اول امسال نیز میزان ورودی به دلیل کرونا کمتر شده است، اما با این حال میزان سازش ثبت شده حدود ۲۷ درصد را نشان می‌دهد.

به گفته وی یارانه‌هایی هم بابت کمک هزینه مشاوره افراد نیازمند توسط بهزیستی پرداخت می‌شود و بالغ بر ۲ میلیارد تومان توسط بهزیستی برای حمایت از افراد در حوزه خانواده و مشاوره طلاق تامین شده است.

دیدگاه تان را بنویسید