آخرین وضعیت جاده های شمال بعد از ترافیک سنگین شب گذشته

مدیر مرکز مدیریت راه ها ضمن درخواست از لغو سفرهای غیرضروری گفت: در حال حاضر تردد در همه محورهای مواصلاتی برقرار است و در برخی از محورهای شمالی شاهد ترافیک نیمه سنگین و تردد پرحجم هستیم.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، علی اکبر آشوری، درباره آخرین وضعیت راه های کشور از شب گذشته تا پایان تعطیلات، اظهار کرد: بر اساس پیش بینی های صورت گرفته شب گذشته ترافیک سنگینی در محور چالوس و آزادراه تهران - شمال اتفاق افتاد و باعث شد که از حدود ۱۰ دقیقه بامداد به مدت حدود دو ساعت آزادراه تهران - شمال مسدود شود تا بتوانیم حجم ترافیک را کنترل کنیم. البته پلیس راه از ساعت ۱۲:۳۰ تا ساعت ۱۵:۳۰ تردد یکطرفه را در آزادراه تهران - شمال و محور جاده چالوس برقرار کرد که باعث شد قدری از حجم ترافیک کاسته شود اما از ساعت ۱۷ روز گذشته ترافیک سنگین در این محور و ساعت ۲ بامداد امروز ادامه داشت که عمده ترافیک در محور شهرستانک تا تونل کندوان بود و بخشی از آن به آزادراه نیز کشیده شد.

وی افزود: پس از آنکه بامداد امروز ساعاتی آزادراه تهران - شمال مسدود بود حجم ترافیک کمتر شده و هم اکنون ترافیک محور از آن منطقه جلوتر رفته و به حوالی حوزه استحفاظی استان مازندران رسیده است.

مدیر مرکز مدیریت راه های کشور ادامه داد: از ساعت ۹ صبح امروز نیز ترافیک در محدوده دو راهی شهرستانک تا کندوان به صورت سنگین وجود داشت که البته در حال حاضر تردد پر حجم و روانی در این محور وجود دارد.

 

احتمال اعمال محدودیت های ترافیکی در جاده چالوس

بر اساس برنامه ریزی ها و پیش فرض های موجود قرار بود امروز از ساعت ۱۵ در محور جاده چالوس و آزادراه تهران شمال مسیر به سمت جاده چالوس یکطرفه شود که البته پلیس راه اعلام کرده که فعلا این محدودیت ترافیکی را اعمال نمی کند اما ممکن است این برنامه ریزی قدری به تاخیر بیفتد.

آشوری گفت: در محور هراز از ساعت ۱۷ روز گذشته تا ساعت ۹ شب ترافیک سنگینی داشتیم که البته تا حدود ساعت ۱۲ شب وضعیت ترافیکی در این محور به حالت عادی برگشت. همچنین در محور فیروزکوه محدوده گیلاوند تا دماوند همواره با ترافیک و کندی حرکت مواجه هستیم اما تنها در این محدوده حجم تردد بالاست و در دیگر مقاطع مسیر مشکلی وجود ندارد. در محور قزوین - رشت در محدوده رودبار نیز ترافیک نیمه سنگینی از روز گذشته وجود داشت و امروز نیز این میزان از ترافیک وجود دارد.

وی درباره دیگر محورها گفت: در آزادراه تهران - کرج - قزوین ترافیک سنگینی تا قبل از گلشهر داشتیم و همچنان نیز ترافیک در این محور سنگین است.

 

پر ترددترین مسیرهای کشور در ۲۴ ساعت گذشته

مدیر مرکز مدیریت راه های کشور گفت: آزادراه تهران - کرج - قزوین در محدوده های شهید کلانتری تا گلشهر جزو پر ترددترین مسیرها و محورهای مواصلاتی است. همچنین از شنبه پیش بینی می شود که این محور از شنبه در مسیر برگشت در همین محدوده ها از ساعات اولیه ظهر تا ۹ شب بیشترین حجم تردد را تجربه کند.

آشوری ادامه داد: استان های مازندران، گیلان، اصفهان، فارس و خراسان رضوی نیز استان های عمده مقصد در این ایام هستند که بیشترین حجم انباشت خودرو در این مناطق وجود دارد و بیشترین خروجی از تهران و البرز است. البته گرچه استان های تهران و البرز بیشترین سفر را به استان های شمالی داشته اند اما این مناطق به عنوان استان های عبوری در نظر گرفته شده و مردم از دیگر نقاط کشور از طریق این استان ها به شمال کشور سفر می کنند.

وی همچنین درباره وضعیت تردد در ۲۴ ساعت گذشته و مقایسه آن با روز قبل گفت: در ۱۵ مرداد ماه (دیروز چهارشنبه) ۵۶ درصد افزایش تردد در مسیر رفت و ۲۳ درصد کاهش در مسیر برگشت را نسبت به ۲۴ ساعت قبل از آن تجربه کردیم، همچنین در محور کرج - چالوش و آزادراه تهران - شمال ۴۳ درصد رشد در مسیر رفت و ۲۹ درصد کاهش در مسیر برگشت داشتیم.

در محورهای فیروزکوه و قزوین - رشت نیز به ترتیب ۳۳ درصد و ۵۸ درصد رشد را تجربه کردیم که نسبت به ۱۴ مرداد ماه اتفاق افتاد. همچنین در مسیر برگشت به ترتیب ۱۰ درصد رشد و یک درصد کاهش داشتیم.

مدیر مرکز مدیریت راه های کشور با بیان اینکه مجموعه تردد کل کشور در روز گذشته ۹ درصد رشد نسبت به ۱۴ مرداد را تجربه کرد گفت: اوج تردد در محورهای مواصلاتی کشور ساعت ۱۹ الی ۲۰ و کمترین تردد در ساعات ۴ الی ۵ بامداد روز گذشته اتفاق افتاد و محورهای کرج - تهران، تهران - کرج، کرج - قزوین، قزوین - کرج، ساوه - تهران، پاکدشت - تهران، تهران - شهریار، تهران - ساوه، تهران - قم و شهریار - کرج جزو ۱۰ محور پر تردد در ساعات و روز گذشته بوده است.

 

دیدگاه تان را بنویسید