پیشنهادهایی ساده برای کاهش مصرف نوشابه های گازدار

با توجه به این که آمارها نشان میدهد مصرف نوشابه در یک سال گذشته میان ایرانیان افزایش یافته است، 6 پیشنهاد ساده برای کاهش مصرف این خوراکی مضر برای شما گردآوری کرده ایم.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، نتایج نظرسنجی سال ۹۸ و ۹۹ نشان می دهد، میزان مصرف نوشابه خانوارهای ایرانی طی یک سال گذشته افزایش یافته است. در این زمینه مرکز نظرسنجی ایسپا ( مرکز نظرسنجی دانشجویان ایران)، سبد غذایی خانوارهای ایرانی را درخصوص  میزان مصرف نوشابه  مورد بررسی قرار داده است . نتایج یافته‌ها نشان می‌دهد 4.5 درصد خانوارها در سال گذشته هر روز نوشابه مصرف کرده‌اند. 19.2درصد «چند روز در هفته»، 35 درصد «چند روز در ماه» و 19.9 درصد خانوارها «چند روز در سال» گذشته نوشابه مصرف کرده‌اند. 21.1 درصد خانوارها هم اصلاً نوشابه مصرف نمی کنند. در شرایطی که هوا گرم است و کرونا هم باعث شده در این گرما از ماسک و دستکش استفاده کنیم 

 تمایل به مصرف نوشیدنی های خنک و شیرین هم بیشتر شده است . در این مطلب  برای این که بتوانیم عطش مصرف نوشابه های گازدار را به حداقل برسانیم چند راهکار ارائه داده ایم:

1- اگر چه بهتر است که بگوییم مصرف نوشابه را ترک کنید اما برای بعضی از ما  این کار سخت است ، بنابراین بهتر است بگوییم مصرف آن را به حداقل برسانید و  به جای نوشابه خانواده ، بطری نوشابه با حجم کم خریداری کنید .

 2-  از آب طعم‌دار خنک قبل از نوشیدن نوشابه گازدار استفاده کنید تا  نوشابه کمتری بنوشید.

 3- به محض احساس تشنگی آب خنک و گوارا بنوشید.

 4- هرچه مصرف فست  فودها را کاهش دهید ، مصرف نوشابه هم کمتر خواهد شد. 

 5- مشکلاتی که مصرف  نوشابه های  گازدار برای شما ایجاد می کند به دلیل قند زیاد آن است .نوشیدن نوشابه خنک همراه  غذا اگر چه لذت بخش است، اما هضم و جذب  غذا را با مشکل روبه‌رو می‌کند،  بنابراین تا حد امکان از قند طبیعی برای ثابت نگه داشتن قند خون تان کمک بگیرید و از خوردن غذاهای شور و تند بپرهیزید.

6- اما نکته ای هم برای مغازه داران محترم که انواع نوشابه های گازدار را در ویترین یخچال و جلوی چشم خریداران قرار می دهند، طوری که در این روزهای گرم همه را برای خرید وسوسه می کند، در حالی که اگر همین قوطی نوشابه بیرون از یخچال و گرم باشد چندان جذابیتی ندارد  و به راحتی می توان با چیدن نوشیدنی های سالم تر، به فرهنگ کاهش مصرف نوشابه های  گازدار؛ البته  با کمی چشم پوشی از سود شخصی، کمک کرد.  

دیدگاه تان را بنویسید