پرداخت سرانه 500 هزارتومانی به هر معلول و سالمند تا پایان مرداد

رئیس پیشگیری از بیماری واگیر بهزیستی گفت: به هر سالمند و معلول در مراکز توانبخشی سرانه 500 هزار تومانی تا پایان مرداد پرداخت می شود.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، محمد نفریه، با اشاره به آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا در مراکز نگهداری معلولان، سالمندان، شیرخوارگاه‌ها و همچنین مراکز اقامتی میان‌مدت (محل نگهداری معتادان) اظهار کرد: پیش از شیوع ویروس در کشور از سال گذشته، بخشنامه‌هایی در پنجم و دوازدهم اسفندماه سال 98  به مراکز تحت نظارت بهزیستی ابلاغ شد و تمهیدات لازم برای مقابله و کنترل این بیماری در مراکز اشاره شده مورد توجه قرار گرفت.

وی تصریح کرد: بالغ بر 60 دستورالعمل به مراکز مختلف تحت نظارت بهزیستی در راستای مقابله و پیشگیری از ویروس کرونا ابلاغ شده که خوشبختانه توانسته‌ایم در مرحله اول از شیوع ویروس کرونا عامل قابل توجهی از کاهش ابتلا و همچنین مرگ و میر از این ویروس در مراکز داشته باشیم.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور گفت: برای رسیدن به این موفقیت تلاشهای بسیاری از سوی مدیران و همچنین پرسنل در مراکزهای نگهداری معلولان، سالمندان، شیرخوارگاه‌ها و مراکز اقامتی میان مدت صورت گرفت و هم اکنون نیز در فاز و مرحله دوم از جهش این ویروس اقدامات خوبی برای کنترل و پیشگیری از این ویروس در مراکز تحت نظارت بهزیستی انجام گرفته است.

نفریه با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های سازمان بهزیستی برای تشدید شیوع ویروس کرونا در مراکز نگهداری؛ تردد پرسنل در این مراکز است، افزود: در فاز اول در اسفندماه توانستیم ترددها را کاهش دهیم و پرسنل مدت زمان زیادی را در مراکز قرنطینه شدند اما هم اینک و با توجه به شیوع فاز دوم بیماری شرایط کمی سخت‌تر شده است اما همچنان بر این مسئله تأکید داریم.

وی همچنین با اشاره به اینکه معتادان نیز از این ویروس در امان نیستند، ادامه داد: اینکه گفته شده است معتادان کرونا نمی‌گیرند حرف نادرستی است چرا که تعدادی از مراکز اقامتی میان مدت که محل نگهداری معتادان است نیز از ویروس کرونا در امان نبودند.

رئیس کمیته پیشگیری از بیماری واگیر بهزیستی کشور همچنین با اشاره به مقایسه آمار فوتی‌ها در مراکز نگهداری تحت نظارت بهزیستی، خاطرنشان کرد: چنانچه این آمارها با زمان مشابه سال گذشته مقایسه کنیم درمی‌یابیم که تفاوتی در ارتباط با مرگ و میرها انجام نشده است و در واقع ویروس کرونا تأثیری بر افزایش این آمار نداشته است.

نفریه همچنین به اقدامات انجام شده از سوی سازمان بهزیستی برای حمایت و کمک به مراکز نگهداری معلولان، سالمندان، شیرخوارگاه‌ها و مراکز اقامتی میان‌مدت تصریح کرد: با شیوع ویروس کرونا در 3 مرحله کمکهایی نقدی به مراکز برای تأمین اقلام بهداشتی از جمله ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی شد.

وی در این باره توضیح داد: این کمکها در سه مرحله انجام گرفت که به ترتیب در مرحله اول 30 هزار تومان، مرحله دوم 500 هزار تومان برای تأمین اقلام بهداشتی به مراکز کمک شد همچنین در مرحله بعدی نیز به 20 هزار پرسنل مراکز توانبخشی مبلغ 500 هزار تومان کمک مالی شد.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور گفت: در کل مبلغ 130 میلیارد تومان در ماههای اخیر به مراکز کمک نقدی شده است که تنها از این رقم 20 میلیارد تومان از سوی سازمان برنامه و بودجه اختصاص یافته و مابقی توسط بنیاد مستضعفان ستاد اجرای فرمان امام و خیرین تأمین شده است.

نفریه همچنین از برنامه‌ریزی سازمان بهزیستی برای پرداخت مبلغ 500 هزار تومان به هر فرد در مراکز تحت نظارت بهزیستی خبر داد و گفت: این سرانه برای تأمین اقلام بهداشتی از جمله الکل، مواد ضدعفونی پیش‌بینی شده است.

وی در پایان گفت: براساس برنامه‌ریزی تا پایان مردادماه این رقم به حساب تمامی مراکز نگهداری معلولان، سالمندان، شیرخوارگاه‌ها و مراکز اقامتی میان مدت واریز خواهد شد.

 

دیدگاه تان را بنویسید