گوگل از قابلیت Back Tap اپل کپی برداری می کند

شرکت گوگل قابلیت Back Tap اپل را روی گوشی های جدید خود آزمایش می کند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، یکی از قابلیت‌هایی که دو شرکت اپل و گوگل برای نسخه بعدی سیستم عامل خود از آن رونمایی کردند، قابلیت ضربه در پشت یا Back Tap است. بر اساس این قابلیت کاربران می‌توانند عملکردی خاص را هنگام ضربه زدن به پشت تلفن خود تنظیم کنند؛ برای مثال در سیستم عامل iOS کاربران می‌توانند با توجه به نیاز خود عملکرد ضربه به پشت را برای فعال کردن دستیار صوتی Siri یا برای اسکرین شات گرفتن تنظیم کنند. همچنین در گوشی‌های شرکت اپل، کاربران می‌توانند برای ضربه دوگانه و سه گانه نیز فرمانی را تعریف کنند که شامل افزایش صدا، قطع صدا و قفل شدن صفحه گوشی می‌شود.

پس از نمایش این قابلیت‌ها توسط شرکت اپل، گوگل نیز به فکر اضافه کردن این قابلیت در سیستم عامل اندروید ۱۱ افتاد و گوگل در نسخه بتای توسعه دهندگان اندروید ۱۱ قابلیت ضربه به پشت را به طور آزمایشی روی گوشی Pixel 2 XL راه اندازی کرد که امکاناتی نظیر باز کردن دوربین، دسترسی به دستیار صوتی، توقف یا شروع موسیقی و گرفتن اسکرین شات را به این گوشی اضافه می‌کرد.

 

قابلیت Back Tap اپل

 

اضافه شدن نرم افزار Back Tap به فروشگاه گوگل پلی

طبق اعلام یکی از وب سایت‌های تحلیل سیستم عامل گوشی‌های هوشمند، این قابلیت برای گوشی‌های Pixel 3 به بعد طراحی شده، اما فعلا شرکت گوگل آن را به طور انحصاری برای گوشی‎‌های خود توسعه داده است. اما یکی از توسعه دهندگان نرم افزاری یک اپلیکیشن به نام Tap Tap طراحی کرده که قابلیت ضربه به پشت را به دستگاه‌هایی غیر از گوشی‌های ساخته شده توسط گوگل اضافه کند. گفتنی است؛ این نرم افزار قابلیت‌های محدودتری نسبت به قابلیت موجود در رابط کاربری گوشی‌های اندرویدی خواهد داشت.

در حال حاضر نسخه بتای این نرم افزار در وب سایت توسعه دهنده آن موجود است و طبق اعلام شرکت سازنده، قرار است در آینده‌ای نزدیک به فروشگاه گوگل پلی اضافه شود. شرکت شیائومی نیز درباره این قابلیت اعلام کرده که در رابط کاربری MIUI 12 UI قصد دارد قابلیت ضربه به پشت را به گوشی‌های خود اضافه کند.

 

دیدگاه تان را بنویسید