ماجرای کلاهبرداری کلان با فروش آپارتمان اجاره‌ای

خرداد سال جاری پرونده‌ای با موضوع کلاهبرداری با شکایت زنی جوان در دادسرای ناحیه 5 تهران تشکیل و با دستور قضائی برای رسیدگی تخصصی به پلیس آگاهی ارجاع شد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، تحقیقات اولیه از پرونده حکایت از این داشت که شاکی برای خرید یک دستگاه آپارتمان در محدوده جنت‌آباد به مشاوران املاک منطقه مراجعه و مدیر املاکی به نام شایان واحدی را معرفی و اعلام کرد فروشنده وکالت‌نامه محضری از مالک اصلی دارد و همکاری لازم را برای خرید ملک با خریدار برای انعقاد قرارداد خواهد داشت. پس از مدتی گفت‌وگو بر سر قیمت ملک، در نهایت مبایعه‌نامه‌ای تنظیم شد و فردی به‌عنوان سجاد به‌عنوان فروشنده مبایعه‌نامه را امضا و به‌این‌ترتیب شاکی مبلغ چهارمیلیارد ریال را به‌عنوان مرحله اول در مشاور املاک پرداخت کرد.

در بررسی‌های اولیه مشخص شد برگ وکالت‌نامه که به شاکی نشان داده شده، جعلی است. با انجام استعلام از اداره ثبت اسناد و املاک مشخص شد مالک اصلی آپارتمان شخصی به نام شهلا است که برای اجاره‌دادن ملک، کلید آن را در اختیار مسئول املاک به نام شایان قرار داده است. در تحقیقات پلیسی معلوم شد متصدی مشاور املاک که خودش در مغازه مستأجر بود، پس از کلاهبرداری مغازه را به مالک آن تحویل داده و گریخته است.

کارآگاهان در تحقیقات پلیسی، موفق شدند مخفیگاه متهم را در شهرستان شهریار شناسایی و با هماهنگی‌های قضائی وی را در مخفیگاهش دستگیر کنند و به پلیس آگاهی تهران انتقال دهند. شایان پس از انتقال به پلیس آگاهی ضمن قبول جرمش گفت: زمانی که مالک بابت اجاره آپارتمان کلید و مدارک ساختمان را در اختیارم قرار داد، توانستم اطلاعات ملک را به دست بیاورم. سپس با تنظیم وکالت‌نامه جعلی به نام سجاد که از دوستانم است، از شاکی کلاهبرداری و مبالغ دریافتی را نیز به حساب خواهرم واریز کردم.

سرهنگ کارآگاه بهزاد اختیاری، رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران با تأیید این خبر گفت: با اعتراف صریح شایان به جرم جعل و کلاهبرداری پرونده به مرجع قضائی ارسال و متهم با صدور قرار مجرمیت روانه زندان شد. تلاش برای شناسایی هویت و آدرس همدست وی کماکان ادامه دارد.

 

دیدگاه تان را بنویسید