از روز چهارشنبه هوای تهران خنک می شود

کارشناس هواشناسی گفت: دمای هوای پایتخت امروز در بالاترین درجه خود به ۳۹ درجه می‌رسد، اما از روز چهارشنبه روند کاهشی می گیرد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، امیر حسین سرکرده کارشناس هواشناسی با بیان اینکه امروز در سواحل دریای خزر و استان های ساحلی خزر و شمال استان های تهران، قزوین، البرز، سمنان، زنجان و ارتفاعات واقع در استان های کهگیلویه و بویر احمد، چهار محال و بختیاری، فارس و شرق لرستان، خوزستان و همچنین جنوب سیستان و بلوچستان، شرق و شمال هرمزگان، رگبار و رعد برق و وزش باد موقتی در بعد ظهر رخ خواهد داد، گفت: وزش باد شدید در نوار شرقی کشور همچنان ادامه دارد که باعث کاهش کیفیت هوا در این نواحی خواهد شد.

او ادامه داد: از روز چهارشنبه دمای هوا در نوار شمالی کشور به طور محسوسی کاهش خواهد یافت.

تا پایان هفته دمای هوای تهران کاهش می یابد

به گفته این کارشناس هواشناسی امروز در استان تهران آسمان صاف است و در شمال استان تهران در بعد ظهر رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید موقتی خواهیم داشت.

سرکرده در ادامه یاد آور شد: دمای استان تهران امروز در گرم ترین ساعت خود به  ۳۹ درجه می رسد.

او با بیان اینکه آخر هفته در استان تهران شاهد رگبار های خیلی خفیف و پراکنده خواهیم بود، افزود: برای بعد از ظهر پنج شنبه و جمعه شاهد رگبارهای خفیف و رعد و برق خواهیم بود و دمای تهران از چهارشنبه یا جمعه روند کاهشی به خود خواهد گرفت.

گفتنی است، چهارشنبه نیز در برخی نقاط شمال غرب سواحل غربی، دریای خزر و ارتفاعات البرز مرکزی رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد پیش بینی می‌شود، همچنین در روز پنج شنبه بارش در این مناطق تشدید شده و به تدریج سواحل مرکزی و شرق دریای خزر، خراسان شمالی و دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان را نیز فرا می‌گیرد. همچنین در روز جمعه بارش علاوه بر مناطق یاد شده در بخش‌هایی از غرب و مرکز کشور ادامه خواهد داشت.

دمای هوا از دوشنبه تا آخر هفته در استان‌های واقع در غرب و جنوب غرب به طور محسوسی افزایش و از اواخر چهارشنبه تا روز جمعه در نوار شمالی کشور به طور محسوسی کاهش می‌یابد، دریای خزر نیز در این مدت مواج خواهد بود.

همچنین طی پنج روز آینده در برخی نقاط استان خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان به ویژه منطقه زابل وزش باد شدید ادامه خواهد داشت، به طوری که در روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه احتمال رخداد طوفان و گرد و خاک در منطقه زابل وجود دارد.

 

دیدگاه تان را بنویسید