رشد 135 درصدی ارزش سهام عدالت/ 5 مرداد 99

محاسبات نشان می دهد ارزش سبد سهام عدالت از ابتدای آزادسازی تا امروز 135 درصد رشد کرده است و تا عصر روز گذشته، به مرز 20 میلیون رسید و در قیمت 19 میلیون و 585 هزار تومان ایستاد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، آمارها نشان می‌دهد: با وجود این رشد جالب توجه، آن دسته از دارندگان سهام عدالت که در فاز اول، یعنی اوایل خرداد، ۳۰ درصد سهامشان را فروختند، ضرری ۵۰ درصدی را تجربه کرده‌اند به این معنی که سودی کاملا در دسترس را از کف داده‌اند. ارزش پرتفوی عدالت در تاریخ ۱۰ خرداد ۸ میلیون تومان برآورد می‌شد. بررسی‌ها نشان می‌دهد با وجود اینکه کمتر ازدوهفته به آزاد‌سازی ۳۰ درصد دوم از سبد سهام عدالت مانده، هنوز پرونده ۳۰ درصد اولیه به‌طور کامل بسته نشده است.

این گزارش حاکی است: ۱۷ میلیون نفر از سهامداران عدالت برای فروش سهام خود روش آزادسازی مستقیم را انتخاب کرده‌اند. ۳۰ درصد از سهام عدالت هر یک از آنها قابل فروش شده است. سهامداران باقی مقدار دارایی سهام عدالت را می‌توانند ظرف یک سال آینده بفروشند. ۳۰ درصد در عید غدیر و ۳۰ درصد سوم نیز برای ۲۲ بهمن آزاد می‌شود تا سهامداران در صورت نیاز بتوانند نسبت به فروش سهام خود اقدام کنند.

با آغاز فروش سهام عدالت در بانک‌ها موج نارضایتی سهامداران از عملکرد مسوولان این بخش به اوج خود رسیده و دارندگان سهام عدالت برای فروش آن با مشکلات عدیده‌ای دست به گریبانند. روزانه تعداد بی‌شماری از سهامداران راهی بانک‌ها و دفاتر پیشخوان می‌شوند، اما واریز نشدن مبالغ فروش سهام عدالت و فرافکنی نهاد‌های مرتبط با این بخش دارندگان سهام عدالت را کلافه کرده است.

فعالان بازار گفته‌اند، عملکرد ضعیف بانک‌ها درپرداخت واریزی‌ها و ابهاماتی که درمورد نحوه محاسبه قیمت فروش سهام عدالت وجود دارد در کنار متعهد نبودن بورس به مداخله در این فرآیند ابهامات عدالتی‌ها را بیشتر کرده است. در عین حال برخی فعالان بورس علت تاخیر در واریز وجه را متوجه شرکت سپرده‌گذاری مرکزی می‌دانند.

دیدگاه تان را بنویسید