ویدئو/ صاعقه ای در زمین که ناسا از فضا ثبت کرد

یکی از فضانوردان ناسا از لحظه وقوع صاعقه در زمین ویدئویی ثبت کرد که بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، همه ما بار‌ها شاهد وقوع صاعقه بوده ایم. شاید برخی اوقات حتی با دیدن آن دچار وحشت شده باشیم. اما آیا تا به حال چنین پدیده‌ای را از فضا دیده اید؟ ویدئویی که به تازگی یک فضانورد ناسا با نام «باب بهنکن» از لحظه وقوع صاعقه در زمین از فضا تهیه کرده مورد توجه کاربران قرار گرفته است. بهنکن که در ایستگاه فضایی بین المللی به سر می‌برد این ویدئو را از فاصله ۴۰۰ کیلومتری زمین تهیه کرده است.

در ویدئویی که آقای بهنکن تهیه کرده در حالی که ابر‌های سیاه روی قسمتی از زمین را پوشانده اند برخورد آن‌ها با یکدیگر صاعقه‌های پیاپی را خلق می کند. بهنکن پس از انتشار این ویدئو در صفحه توئیتر خود در توضیحی کوتاه نوشت: «صاعقه از بالا. واقعا شگفت انگیز است.»

 

این ویدئو تنها چند ساعت پس از انتشار در توئیتر تاکنون بیش از ۷۱۰۰۰ بیننده داشته است. انتشار این ویدئو با واکنش کاربران نیز همراه بود و برخی کاربران از بهنکن بخاطر تهیه و انتشار چنین ویدئو‌های جالبی از فضا تشکر کردند.

گفتنی است؛ این نخستین بار نیست که این فضانورد ناسا چنین ویدئو‌هایی را از پدیده‌های جالب تهیه و در توئیتر خود منتشر می‌کند. بهنکن پیشتر نیز تصاویری از «خط مرزی بین شب و روز» روی زمین از داخل ایستگاه فضایی بین المللی تهیه کرده بود.

دیدگاه تان را بنویسید