استقبال مردم بریتانیا از کتاب در سال 2019

بر اساس آمار جدید منتشرشده، در سال ۲۰۱۹ فروش کتاب در بریتانیا به لطف کتاب‌های صوتی و غیرداستانی افزایش بسیار زیادی داشته است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، به نقل از گاردین، آمار جدید منتشرشده درحالی از فروش بالای کتاب در بریتانیا در سال ۲۰۱۹ خبر می‌دهند که ناشران این کشور  نسبت به تاثیر شدید بحران کرونا بر صنعت نشر بریتانیا هشدار داده‌اند.

در سال ۲۰۱۹، آمار فروش کتاب به ۶.۳ میلیارد پوند رسید که این آمار نسبت به سال ۲۰۱۸ با ۴ درصد افزایش و نسبت به سال ۲۰۱۵ با ۲۰ درصد افزایش رو به رو بوده است.

براساس آخرین آمار منتشرشده توسط «انجمن ناشران»، در سال ۲۰۱۹ با سه درصد افزایش، در مجموع ۳.۵ میلیارد پوند کتاب چاپی و با چهار درصد افزایش در مجموع ۲.۸ میلیارد پوند کتاب دیجیتالی به فروش رفته است.

در سال ۲۰۱۹ آمار دانلود کتاب‌های صوتی ۳۹ درصد افزایش داشته است.

کتاب‌های غیرداستانی و منابع نیز از جمله کتاب‌های آشپزی در سال ۲۰۱۹ با فروش یک میلیارد پوندی با ۲۳.۱ درصد افزایش مواجه شدند.

فروش کتاب‌های غیرداستانی در سال ۲۰۱۹ درحالی با افزایش روبه رو شد که انتظار می‌رفت با انتشار رمان «وصیت‌ها» نوشته «مارگارت اتوود» استقبال از کتاب‌های داستانی افزایش پیدا کند. به این ترتیب آمار فروش کتاب‌های داستانی در سال ۲۰۱۹ با ۵.۶ درصد کاهش نسبت به سال ۲۰۱۵ به ۵۸۲ میلیون پوند رسید.

با وجود تداوم شیوع ویروس کرونا، بسته بودن کتاب‌فروشی‌ها به مدت دو ماه، لغو سفارش کتاب‌ها و لغو تورهای نویسندگان، ناشران بریتانیایی خسارت ۷۵ درصدی را برای صنعت نشر پیش‌بینی کرده‌اند.

 

دیدگاه تان را بنویسید