پروازهای تهران-استانبول-تهران تا اطلاع ثانوی لغو شد/ عودت مبلغ بلیت مسافران

جعفرزاده گفت: شرکت های هواپیمایی خارجی برای عودت مبلغ بلیت مسافران هواپیما باید طبق مقررات خود عمل کنند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، کشور ترکیه اخیرا به دلیل شیوع ویروس کرونا برقراری مجدد پروازها به این کشور را برای بعضی از کشورها از جمله ایران به تعویق انداخته است. به دنبال این تصمیم دو شرکت هواپیمایی ماهان و قشم ایر دقایقی پیش از لغو مجوز پرواز به ترکیه خبر دادند و با انتشار اطلاعیه ای اعلام کردند: «به اطلاع مسافران می‌رساند، با توجه به اعمال محدودیت‌های جدید کشور ترکیه و بسته‌شدن مرزهای این کشور، پروازهای تهران-استانبول-تهران تا اطلاع ثانوی لغو شد.»

بر اساس اعلام کشور ترکیه، این موضوع بنا به دستور وزارت حمل و نقل و وزارت بهداشت ترکیه صادر شده است و در حال حاضر مجوز پروازهای ایرانی به ترکیه کلاً لغو شده است. این در حالی است که امکان انجام پرواز به کشور ترکیه از دو هفته پیش فراهم شده بود و شرکت‌های هواپیمایی ایران فروش بلیت مسیرهای ترکیه را آغاز کرده بودند اما حال با استناد به مصوبه  اخیر کشور ترکیه، تمام بلیت‌های خریداری شده لغو می‌شود.

در این رابطه رضا جعفرزاده سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری  در پاسخ به سوالی درباره لغو پروازها به کشور ترکیه که از شب گذشته شروع شد، گفت: شیوع ویروس کرونا منجر به قطع پروازهای خارجی کشورها شد و کشورها به مرور برای رفع محدودیت‎های خارجی به تناسب وضعیت بهداشتی و کنترل شیوع بیماری برای آغاز مجدد پروازهای خارجی خودشان تصمیماتی را اتخاد کردند.

او ادامه داد: کشور ترکیه نیز اخیرا به دلیل شیوع کرونا آغاز مجدد پروازها به این کشور را برای بعضی از کشورها از جمله ایران به تعویق انداخته است.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور در پاسخ به این سوال که مبالغ بلیت مسافران ترکیه در چه زمانی عودت داده می شود گفت: شرکت های هواپیمایی و مراکز دفاتر خدمات مسافرتی موظف هستند برابر با مقررات خود عمل کنند.

او درباره لغو پرواز سایر کشورها هم گفت: هیچ اظهار نظری در این مورد نمی کنم و تاکنون هم کشوری در این زمینه درخواست نداده است.

گفتنی است، پیشتر پروازهای تهران به مقصد استانبول از ۲۳ تیرماه برقرار شده بود، اما شب گذشته بود که کشور ترکیه اعلام کرد: از ساعت صفر بامداد امروز مجوز پرواز‌های ایران و افغانستان به ترکیه فعلاً متوقف است.

این در حالی است که پیش از این مقرر شده بود از ۲۳ تیر ماه پرواز‌ها به این کشور با داشتن سه شرط «داشتن تابعیت کشور ترکیه»، «دارا بودن اقامت دائم این کشور» و «داشتن ویزای کاری معتبر کشور ترکیه» انجام شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید