دو پرسپولیسی و یک استقلالی نامزد بهترین مدافعان لیگ قهرمانان ۲۰۱۸ شدند + لینک نظرسنجی

سیدجلال حسینی ،‌ وریا غفوری و شجاع خلیل زاده در میان اسامی نامزدهای عنوان بهترین مدافع لیگ قهرمانان آسیا در سال ۲۰۱۸ قرار دارد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) از کاربران خود خواست بهترین مدافعان لیگ قهرمانان آسیا در سال 2018 را انتخاب کنندو در بین اسامی  اعلام شده نام وریا غفوری از استقلال در بخش دفاع راست و شجاع خلیل‌زاده و سید جلال حسینی از پرسپولیس، در بخش مدافع وسط دیده می‌شود.

AFC درباره این بازیکنان نوشت:

وریا غفوری
2 گل، 77 درصد تکل موفق و 24 سانتر
وریا غفوری در هر 10 دیدار غول‌های تهران در دومین صعود آنها به یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا به میدان رفت. انرژی مدافع استقلال در سمت راست، تهدید همیشگی مدافعان حریف به شمار می‌رفت و او در این دوره از مسابقات، دو بار گلزنی کرد که یکی از آنها گلی پیروزبخش مقابل الهلال بود.

شجاع خلیل‌زاده
 40 تکل در مجموع و 27 تکل موفق، 80 دفع توپ و 553 پاس (شماره اول در میان مدافعان در همه این بخش‌ها)
خلیل‌زاده که صخره‌ای در قلب دفاع پرسپولیس بود، از تورنمنت فوق‌العاده 2018 لذت برد و نقش بزرگی در کمک به غول‌های تهرانی برای نخستین صعود آنها به فینال رقابت‌ها ایفا کرد. هیچ مدافعی از او تکل‌های موفق و دفع توپ بیشتری نداشت و خلیل‌زاده بخشی از خط دفاع تیمی بود که بر حسب میانگین هر بازی، دروازه‌اش کمتر از هر تیمی باز شد.

سید جلال حسینی
2 گل و یک پاس گل، 7 کلین‌شیت (بهترین آمار تیمی) و 25 دفع توپ
بازیکن محبوب هواداران یعنی حسینی فقط در کنار خلیل‌زاده، در دفاع پرسپولیس فوق‌العاده نبود و او در این رقابت‌ها با گل‌های حیاتی خود نمایان می‌شد. گل دقیقه آخری حسینی به الجزیره در مرحله یک‌هشتم نهایی، ورزشگاه آزادی را به غوغا و هیجان آورد. همچنین این بازیکن در مرحله یک‌‌چهارم نهایی، جرقه بازگشت پرسپولیس مقابل الدحیل را زد، در تورنمنتی که برای باشگاه و بازیکن به‌یادماندنی بود.

غفوری در بخش دفاع راست با کوکی آنزای از کاشیما آنتلرز ژاپن، لی یونگ از جئونبوک هیوندای موتورز کره جنوبی و ژانگ لی‌پنگ از شانگهای شنهوای چین رقابت می‌کند.

گِن شوجی از کاشیما آنتلرز، پدرو میگوئل از السد قطر، کی‌وون کیونگ‌وون از تیانجین چین و چوی بوکیونگ از جئونبوک هیوندای موتورز در کنار خلیل‌زاده و حسینی، نامزدهای بهترین مدافع وسط لیگ قهرمانان آسیا در سال 2018 هستند. همچنین مدافعی از تیم‌های ایرانی نامزد بهترین مدافع چپ این دوره از رقابت‌ها نشده است.

برای شرکت در این نظرسنجی، اینجا را کلیک کنید.

 

دیدگاه تان را بنویسید