اعلام ترکیب تیم ملی شطرنج در مسابقات المپیاد جهانی آنلاین

نام ۱۰ شطرنج باز ایرانی متشکل از ۵ آقا و ۵ خانم به فدراسیون جهانی، برای بازی در رقابت های المپیاد جهانی شطرنج آنلاین ارسال شده است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، المپیاد شطرنج مسابقه ای است که هر دو سال با شرکت تیم‌هایی از سراسر دنیا برگزار می‌شود. فدراسیون جهانی شطرنج میزبان این رقابت ها است. با توجه به نگرانی های شیوع ویروس کرونا، فیده (فدراسیون جهانی شطرنج) همزمان با به تعویق افتادن المپیک ۲۰۲۰ توکیو، زمان برگزاری چهل و چهارمین المپیاد جهانی شطرنج که پیش از این قراربود در تابستان ۲۰۲۰ برگزارشود را به تابستان ۲۰۲۱ انتقال داد.

با توجه به شیوع کرونا و لغو اکثر بازی های ورزشی تنها رشته ای که قابلیت برگزاری مسابقات را به صورت آنلاین دارد شطرنج است. از اوایل شروع کرونا، مسابقات این رشته به صورت آنلاین برگزار شد و علاقه مندانی که در خانه بودند می توانستند این مسابقات را به صورت زنده تماشا کنند. 
 فدراسیون جهانی پس از موفقیت برگزاری مسابقات آنلاین تصمیم گرفت مسابقاتی به نام المپیاد جهانی آنلاین شطرنج را برگزار کند. این فدراسیون این مسابقات را رویدادی بزرگ خوانده و از برگزاری آن که به صورت اینترنتی است، اظهار خوشحالی کرده است. 
فدراسیون جهانی اعلام کرده که المپیاد آنلاین شطرنج مسابقاتی در قالب تیم های ملی است. قرار است در هر تیم  شش شطرنج باز با دیگر رقبا مسابقه دهند.
در این مسابقات ۱۶۰ تیم به مصاف یکدیگر خواهند رفت. نام ۱۰ شطرنج بازی که در این مسابقات می توانند با صلاح دید کادر فنی به رقابت بپردازند به شرح زیر است:
آقایان: ۱-پرهام مقصودلو ۲-احسان قائم مقامی ۳-محمد امین طباطبایی ۴-پویا ایدنی ۵-آرین غلامی

بانوان:۱-سارا سادات خادم الشریعه ۲-مبینا علی نسب ۳-آناهیتا زاهدی فر ۴- آنوشا مهدیان ۵- مطهره اسدی
 
همچنین در این مسابقات علیرضا شفیعی به عنوان کاپیتان ایران به فدراسیون جهانی شطرنج معرفی شده است.
 رقابت‌های المپیاد جهانی شطرنج از اول مرداد تا ۹ شهریور به صورت آنلاین و در بخش سریع برگزار خواهد شد.

 

دیدگاه تان را بنویسید