۳۸ سال پیش در چنین روزی؛

اجازه نامه امام به محمدعلی صدوقی

پس از شهادت آیت الله صدوقی، امام خمینی در تاریخ بیست و نهم تیرماه ۶۱ به فرزند ایشان محمدعلی صدوقی در کلیه اموری که شهید اجازه داشتند، تفویض اختیار کردند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار جی پلاس، امام خمینی در تاریخ بیست و نهم تیرماه ۱۳۶۱ یعنی ۳۸ سال پیش در چنین روزی در اجازه نامه ای به محمدعلی صدوقی، در کلیه اموری که شهید صدوقی اجازه انجام داشتند، تفویض اختیار کردند. متن اجازه نامه در ادامه آمده است:

 

‌‌"بسم الله الرحمن الرحیم‌

‌‌     جنابعالی که مورد علاقۀ اهالی محترم یزد و مورد اطمینان هستید مجازید همان نحو‌‎ ‎‌که سعید شهید بزرگوار ابوی محترمتان، صدوقی‌(۱)‎ عزیز ـ قدس سره ـ عمل می نمودند‌‎ ‎‌عمل نمایید؛ و آنچه ایشان در تمام مراحل به شما مراجعه کرده اند و ناقص مانده است‌‎ ‎‌تکمیل کنید. ‌

‌‌ 

امید است اهالی محترم و ارگانهای دولتی در صورت وجود مشکلاتی در رفع آن با‌‎ ‎‌شما همکاری نمایند، و آنچه مربوط به اینجانب است پس از مراجعه به جناب‌‎ ‎‌حجت الاسلام والمسلمین آقای خاتمی ـ دامت افاضاته ـ و مشورت با ایشان اگر رفع نشد‌‎ ‎‌به اینجانب مراجعه نمایید. توفیق و تأیید جنابعالی را در خدمت به اسلام و محرومین از‌‎ ‎‌خداوند تعالی خواستارم. والسلام علیکم و رحمة الله .‌

‌‌28 شهر رمضان المبارک 1402‌

‌‌روح الله الموسوی الخمینی‌"

‌‎ ‎

‌‎

صحیفه امام؛ ج ۱۶، ص 386

۱ـ شهید محمد صدوقی (نمایندۀ امام خمینی در استان یزد و امام جمعه) که در تاریخ 11 / 4 / 1361 به دست گروهک منافقین به شهادت رسید و به جمع شهدای محراب پیوست.

 

دیدگاه تان را بنویسید