پیش بینی رگبار و رعد و برق در برخی استان ها/ ارتفاعات تهران بارانی است

امروز و فردا برخی استان های کشور شاهد رگبار باران و وزش باد خواهند بود.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، ‌امین حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی، از استمرار بارش باران در برخی نقاط کشور خبر داد و گفت: امروز برای استان‌های واقع در شمال غرب، سواحل شمال، دامنه‌های جنوبی البرز، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و اوایل شب در ارتفاعات کرمان، جنوب سیستان و بلوچستان و نقاطی از هرمزگان رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید رخ خواهد داد.

 

وی افزود: امروز برای استان‌های واقع در ارتفاعات زاگرس مرکزی افزایش ابر، بارش پراکنده گاهی رعد و برق و وزش باد پیش بینی می‌شود.

نقشینه از استمرار رگبار باران طی روز‌های آتی خبر داد و گفت: روز پنج شنبه در سواحل دریای خزر، دامنه‌های جنوبی البرز، استان‌های خراسان شمالی و مناطق شمالی خراسان رضوی، ارتفاعات کرمان، جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب هرمزگان و همچنین مناطق مرکزی ایران در استان‌های یزد، اصفهان و ارتفاعات زاگرس مرکزی و جنوبی رگبار باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید انتظار می‌رود.

این کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: بنابر نقشه‌های هواشناسی روز جمعه برای نقاطی از شمال غرب، ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی، شمال شرق، ارتفاعات کرمان، جنوب سیستان و بلوچستان و ارتفاعات هرمزگان بارش پراکنده گاهی رعد و برق و وزش باد خواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه تا اواسط هفته آینده پدیده خاصی نداریم، بیان کرد: از شنبه تا اواسط هفته در اکثر مناطق کشور جو آرام همراه با افزایش نسبی دما خواهد بود.

به گفته نقشینه، طی ۴ روز آینده در منطقه زابل و طی امروز و فردا برای جنوب سمنان، جنوب تهران، قم، اصفهان، جنوب خراسان رضوی و خراسان جنوبی وزش باد شدیدی رخ می‌دهد.

وی افزود: از امروز تا فردا صبح در برخی ساعات برای استان‌های بوشهر و خوزستان احتمال خیزش گرد و خاک همراه با کاهش کیفیت هوا و دید افقی پیش بینی می‌شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه طی سه روز آینده شرق دریای عمان مواج و متلاطم است، گفت: امروز مرکز خلیج فارس و طی روز‌های پنج شنبه و جمعه دریای خزر مواج و متلاطم می‌شود.

 

ارتفاعات تهران بارانی است

وی درباره آخرین وضعیت آب و هوای تهران بیان کرد: طی امروز و فردا آسمان تهران نیمه ابری همراه با رشد ابر و در ساعات بعدازظهر همراه با تند باد موقتی است.

نقشینه ادامه داد: بارش در مناطق شمالی استان تهران به صورت رگبار و رعد و برق پیش بینی می شود و در غرب و جنوب غرب احتمال خیزش گرد و خاک افزایش خواهد یافت.

این کارشناس سازمان هواشناسی در پایان از افزایش تدریجی دما خبر داد و گفت: طی امروز و فردا بیشینه دما ۳۴ و ۳۵ درجه سانتی گراد، شنبه ۳۶ درجه و یکشنبه ۳۷ درجه سانتی گراد است.

 

دیدگاه تان را بنویسید