ثبت پتنت گوشی هوشمند با دونمایشگر و لنز بزرگ شیائومی

پتنت گوشی هوشمند شیائومی با دو نمایشگر و لنز دوربین بزرگ ثبت شد. یک پنل در جلو و یک پنل در پشت این گوشی قرار می گیرد.

لینک کوتاه کپی شد
 

به گزارش جی پلاس، این روزها ساخت گوشی هوشمندی که دارای ظاهری منحصر به فرد باشد، بسیار دشوار شده است. بیشتر پرچمداران سال‌های اخیر، از ظاهر مشابه در قسمت جلویی بهره می‌برند و تنها تفاوت قسمت پشتی آن‌ها نیز، به چیدمان لنزهای دوربین محدود می‌شود. اما اخیراً طرحی از سوی شیائومی به ثبت رسیده است که در صورت رسیدن به مرحله‌ی تجاری و تولید انبوه، می‌تواند با ظاهر عجیب و خاص خود، توجه بسیاری را جلب کند.

در این طرح، نمایشگر اصلی دستگاه به حاشیه‌های اطراف آن نیز رسیده است و سپس نمایشگر دوم در قسمت پشتی و تنها با فاصله‌ی چند میلی‌متری از محل اختتام صفحه نمایش اصلی، دیده می‌شود. قبلاً هم طراحی مشابه را در می میکس آلفا مشاهده کرده بودیم که البته تفاوت‌های چشمگیری نیز با پتنت جدید شیائومی دارد. نمایشگر دوم حدود دو سوم از قسمت پشتی بدنه را اشغال کرده است و می‌توان از آن به عنوان منظره‌یاب برای ثبت تصاویر سلفی توسط دوربین اصلی دستگاه، استفاده کرد.

شیائومی

جالب است که در پتنت مذکور، تنها یک دوربین دیده می‌شود که یک سوم باقی مانده در پنل پشتی را به خود اختصاص داده است. همچنین لنز دوربین می‌تواند همانند دوربین‌های کامپکت، از بدنه‌ی دستگاه فاصله بگیرد. با توجه به عدم استفاده از دوربین با لنز دوگانه، ممکن است شیائومی اقدام به استفاده از حسگرهایی با دقت بالا، مانند نمونه‌ی ۱۰۸ مگاپیکسلی به کار رفته در می ۱۰ پرو کند. فاصله گرفتن لنز از بدنه، امکان زوم اپتیکال بیشتر را برای دوربین فراهم می‌کند که مدتی است به یکی از حوزه‌های رقابت میان سازندگان گوشی‌های هوشمند تبدیل شده است. البته مکانیسم به کار رفته در دوربین می‌تواند سوالاتی را پیرامون دوام دستگاه و ضد آب بودن آن، مطرح کند. جزئیات فراوان در پتنت می‌تواند نشانگر تصمیم جدی شیائومی برای تولید این محصول باشد و امکان دارد در آینده‌ای نزدیک، خبرهای بیشتری از آن بشنویم.

دیدگاه تان را بنویسید