مضرات گل محمدی را بشناسید

مصرف گل محمدی به دو صورت رایج است، هم به صورت گلاب و هم به صورت خشک، که موارد استفاده درمانی زیادی دارد اما این گل خوشبوی پرخاصیت ممکن است مضراتی نیز داشته باشد، که به آن اشاره می شود.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، از خواص گل محمدی، این است که گل محمدی یبوست را درمان میکند و مدفوع را نرم و شل میکند. همچنین آرامبخشی و تقویت اعصاب از دیگر فواید گل محمدی و گلاب است. همچنین برای درمان اسهال های مزمن از گل محمدی استفاده میکنند. رفع ترشحات زنانه از وظایف گل محمدی است.

 

 گل محمدی

رفع اخلاط خونین و خونریزی های عادی از فواید گل محمدی است. گیاه گل محمدی یا گل سرخ روح را تقویت میکند و نشاط آور است. همچنین برای تقویت حافظه و پیشگیری از آلزایمر از آن استفاده میکنند. از خواص گل محمدی، ضد افسردگی بودن و آرامبخشی آن است. همچنین گل محمدی ضدعفونی کننده خوبی است.

باز هم یاداوری میکنیم از  گل محمدی  به عنوان مسهل و درمان یبوست استفاده کنید. برای درمان سردرد عصاره گل محمدی را در بینی بچکانید. التیام زخم و ضدفونی کنندگی از دیگر خاصیت های گل محمدی است. همچنین برای کاهش تب از گل محمدی استفاده کنید. درمان زگیل و لکه ‌های جلدی و روییدن گوشت تازه و تحلیل ورمها از ضماد آن استفاده کنید.

از گل محمدی و گلاب برای تقویت اعتماد به نفس استفاده می شود. از گل محمدی، گلاب تهیه میکنند که خواص زیادی دارد  گلاب گل محمدی برای تقویت پوست بسیار معجزه میکنند. جهت رفع استرس گلاب بخورید یا آن را ببویید. برای التیام سردردهای ناشی از استنشاق هوای آلوده و رفع گیجی و منگی کمی گلاب مصرف کنید.

گلاب خون را تصفیه میکند و در نتیجه از ناراحتیهای پوستی جلوگیری می کند. از فواید گل محمدی و گلاب درمان بیماریهای گوارشی است. گل محمدی و گلاب معده را تقویت میکند، به قلب سلامتی میدهد، دردهای روماتیسمی را کم میکند. همچنین گل محمدی و گلاب ضد تهوع مناسبی است.

 

عوارض گل محمدی

با وجود عطر دل انگیز و خواص بیشمار گل سرخ و اسانس، گلاب و سایر فراورده‌های جانبی تهیه شده از آن، بوییدن این گل و گرده‌های آن برای برخی افراد ایجاد آلرژی و حساسیت میکند. همچنین زیاده‌روی در مصرف گل سرخ باعث کاهش نیروی جنسی، ایجاد تشنگی، ایجاد یبوست و در بعضی موارد اسهال می‌شود.

 

مضرات دمنوش گل محمدی

زیاده روی در مصرف دمنوش گل محمدی باعث سردرد، حالت تهوع، استفراغ و خستگی در افراد می شود.

کارشناسان می گویند که اگر فردی بیش از 5 فنجان دمنوش گل محمدی در روز بنوشد به دلیل مقادیر بالای ویتامین C موجود در آن دچار اسهال می شود.

 

عوارض گل محمدی در بارداری 

با توجه به نبودن تحقیقات کافی از اثر دمنوش گل محمدی بر روی جنین، زنان باردار و زنان شیرده، بهتر است که از مصرف خودسرانه دمنوش گل محمدی در دوران بارداری و شیردهی خوددراری کنید.

مصرف گل محمدی ممکن است عوارض جانبی ناخوشایندی برای زنان باردار داشته باشد. برخی از عوارض گل محمدی در بارداری عبارتند از:
-اسهال
-دل درد
-مشکلات خواب
-سوزش سر دل
-اسیدی شدن معده
حالت تهوع
-استفراغ

 

مضرات گل محمدی برای مردان

گل محمدی اگر بیش از حد مصرف شود، به دلیل ویتامین C فراوان موجود در آن احتمال ابتلا به سنگ کلیه را در افراد افزایش می‌دهد. ویتامین C زیاد در بدن همچنین سبب افزایش جذب آهن شده و برای بیماران مبتلا به تالاسمی توصیه نمی‌شوند. یکی دیگر از عوارض گل محمدی برای مردان کاهش نیروی جنسی است.

دیدگاه تان را بنویسید