روش نصب محافظ صفحه نمایش گوشی+ تصاویر

برای نصب محافظ صفحه نمایش موبایلتان می توانید به جای مراجعه به افراد متخصص در منزل اقدام کنید.

لینک کوتاه کپی شد

 

به گزارش جی پلاس، این روزها که آتش کرونا دوباره روشن شده شاید بهتر باشد بعضی کارها را تنهایی انجام دهید. نصب محافظ صفحه نمایش گوشی هم می‌تواند یکی از این کارها باشد.

گلس‌ یا همان محافظ صفحه نمایش گوشی، تنها تا زمانی از صفحه نمایش گران‌قیمت تلفن هوشمند گران‌قیمت‌تر شما محافظت می‌کند که صحیح و سالم باشد. اگر بر اثر ضربه یا سقوط محافظ صفحه نمایش گوشی شما شکست، باید خیلی سریع برای تعویض آن وارد عمل شوید، البته اگر محافظ شکسته به صفحه نمایش گوشی شما هم آسیبی وارد نکرده باشد. البته که بسیاری از افراد پس از خرید گوشی هم برای نصب محافظ صفحه نمایش آن اقدام می‌کنند و ترجیح می‌دهند برای نصب آن به افراد متخصص مراجعه کنند.

اگرچه نصب محافظ صفحه نمایش کار دشواری به نظر می‌رسد اما کافی است اصول آن را بدانید تا همه چیز فراهم باشد. در ادامه نصب محافظ صفحه نمایش یا گلس روی گوشی را به شما قدم به قدم آموزش می‌دهیم.

 

محافظ صفحه

 

چگونه گلس شکسته‌شده را از صفحه نمایش گوشی جدا کنیم؟

جداکردن یک محافظ صفحه نمایش شکسته کار دشواری به نظر می‌رسد. ابتدا یک گوشه مناسب گلس را پیدا کنید و آن را به آرامی به سمت بالا بکشید. در چنین شرایطی و به طور همزمان نقاط دیگر محافظ هم جدا می‌شوند اما بهتر است گوشه‌های دیگر را هم با دست بلند کنید تا از پارگی و شکسته‌شدن آن جلوگیری شود. فراموش نکنید که برخی مواقع چسبندگی محافظه صفحه نمایش می‌تواند به شکستن صفحه نمایش گوشی منجر شود. بنابراین محافظ صفحه را با دقتی بی‌مثال جدا کنید تا آسیب بیشتری به صفحه نمایش گوشی شما وارد نشود.

 

چگونه گلس یا محافظ صفحه نمایش را به تنهایی نصب کنیم؟

اگر یک گوشی جدید خریده‌اید یا گلس شکسته‌شده تلفن خود را جدا کردید، حالا زمان آن رسیده تا محافظ جدید را نصب کنید. اما برای نصب یک گلس جدید باید وسایلی را فراهم کنید. در ادامه آن‌ها را به شما معرفی می‌کنیم:

 

مایع تمیزکننده صفحه نمایش: اسپری‌ها و مایع‌های تمیزکننده صفحه نمایش محصولات الکترونیکی نخستین وسیله‌ای است که برای نصب یک محافظ جدید به آن نیاز دارید. این اسپری‌ها به صورت اختصاصی برای محصولات الکترونیکی ساخته شده‌اند و در بازار وجود دارند. بهتر است از مایع‌های ضدعفونی‌کننده دیگری که در دسترس هستند، استفاده نکنید.

محافظ صفحه

 

پارچه میکروفایبر: این نوع از پارچه با الیاف منحصربه‌فرد و بسیار ریزی با ضخامت ۱۰ میکرون در برابر مایعات، روغن ، گرد و غبار و سایر اجسام ریز مقاوم است و آن‌ها را در داخل شکاف‌های کوچک خود به دام می‌اندازد. بنابراین آلودگی‌ها را به درستی پاک می‌کند و سطوحی کاملا پاکیزه و عاری از هرگونه آلودگی را به شما تحویل می‌دهد. معمولا وقتی یک مایع تمیزکننده صفحه نمایش محصولات الکترونیکی را می‌خرید، یک پارچه کوچک میکروفایبر هم همراه آن است اما اگر این دستمال را ندارید جای نگرانی نیست و می‌توانید از دستمال عینک استفاده کنید.

پس از آن که نور کافی را برای نصب صفحه نمایش فراهم کردید، دست‌های خود را کاملا شستشو بدهید و با دست‌های پاکیزه در محیط بسته‌ای که احتمال انتشار گرد و غبار در آن کم‌تر است، حضور پیدا کنید. پس از آن صفحه نمایش گوشی خود را با دقت و با کمک پارچه میکروفایبر و مایع تمیزکننده صفحه نمایش پاکیزه کنید. صفحه نمایش تلفن شما باید بدون لک، گرد و غبار و جای اثر انگشت باشد. به همراه محافظ صفحه نمایش گوشی، برچسب‌هایی نیز وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها برای تمیزکردن لک‌های روی صفحه نمایش استفاده کنید.

حالا پوسته محافظتی گلس را از قسمت چسبنده آن جدا کنید. بهتر است از لمس‌کردن قسمت چسبنده محافظ صفحه نمایش واقعا خودداری کنید. پس از آن تلاش کنید تا محافظ صفحه را با صفحه گوشی خود هم‌تراز کنید و مطمئن شوید هیچ بخش از گلس، از تلفن همراه بیرون نزده باشد. این وظایف را باید با سرعت انجام دهید تا گرد و غبار میان گلس و صفحه نمایش قرار نگیرد. محافظ صفحه را به آرامی در بالای صفحه خود قرار دهید و به تدریج آن را نصب کنید.

 

چگونه حباب‌های زیر محافظ صفحه نمایش را بگیریم؟

پارچه میکروفایبر

تقریبا غیرممکن است که وقتی یک محافظ صفحه نمایش را لمس می‌کنید، هیچ حبابی زیر آن شکل نگیرد. اما جای نگرانی نیست. باید با کمک دستمال عینک یا پارچه مخصوصی که در اختیار دارید، فشارهای هدفداری به حباب‌ها وارد کنید تا هوایی که زیر آن‌ها قرار دارد به سمت بیرون حرکت کند. هرگز و تحت هیچ شرایطی این فشار را بدون دستمال یا پارچه مخصوص انجام ندهید چون احتمال آسیب به گلس و حتی صفحه نمایش شما وجود دارد. پس از آن می‌توانید به راحتی از صفحه نمایش تلفن خود با یک محافظ جدید استفاده کنید.

دیدگاه تان را بنویسید