تولید یک داروی گیاهی پیشگیری از ابتلا به کرونا در دانشگاه تهران

یکی از شرکت های مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران داروی گیاهی برای پیشگیری از ابتلا به کرونا تولید کرده است که در فاز دریافت مجوزها است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، دکتر عباس زارعی در نشست خبری آنلاین وزارت علوم گفت: بحران هایی که در عصر دیجیتال رخ می دهد شکل و ساختار دیجیتال به خود می گیرد و نیازمند رفتارهای تخصصی است تا بتوان به بحران ها پاسخ مناسب داد که این رفتارهای تخصصی مناسب در شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور وجود دارد.

وی با اشاره به حضور ۲۰۰ شرکت دانش بنیان در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران یادآور شد: میزان فروش محصولات این شرکت ها در سال گذشته ۷۰۰ میلیارد تومان بوده است.

زارعی با بیان اینکه شرکت های دانش بنیان به دلیل چابکی و مسوولیت پذیری بالایی که دارند قادر به عبور از بحران ها هستند، اظهار کرد: شرکت های دانش بنیان مستقر در پارک دانشگاه تهران پس از شیوع کرونا ویروس در ۳ حوزه پیشگیری، تشخیص و درمان و پسا کرونا فعال شدند که تولید ۸۰ هزار قطعه ماسک در روز و ساخت دستگاه ضد عفونی کننده محیط و دست ها، ساخت کیت تشخیصی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی تهران و دستگاه ونتیلاتور از دستاوردهای آنها به شمار می رود.

رییس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران با بیان اینکه ۱۷ شرکت مستقر در این پارک در زمینه تولید محصولات مرتبط با کرونا فعال هستند، یادآور شد: یکی از شرکت های سازنده دستگاه نانو الیاف موفق به تولید ماسک های N۹۵ بیمارستانی کرد و در این شرکت ها در حال حاضر قادر به تامین ۷۶ درصد ماسک های صنعتی و ۵۰ درصد محلول های ضد عفونی هستند.

زارعی تولید ماسک هایی با قابلیت تعویض فیلتر را از دیگر دستاوردهای شرکت های مستقر در پارک دانشگاه تهران نام برد و گفت: تولید سواپ برای نمونه گیری از مبتلایان به ویروس کرونا از دیگر محصولات این محققان به شمار می رود.

رییس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران، تولید دارویی برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا را از دیگر دستاوردهای این پارک ذکر کرد و افزود: این دارو بر پایه مواد گیاهی است که در فاز اخذ مجوزها قرار دارد.

دیدگاه تان را بنویسید