مدیرعامل شرکت توزیع برق استان تهران خبر داد؛

مبلغ قبض برق ۸۵ درصد تهرانی‌ها کمتر از ۶۰ هزار تومان است

حسین صبوری گفت: ۸۵ درصد مشترکان خانگی در شهر تهران ماهیانه کمتر از ۶۰ هزار تومان هزینه قبض برق پرداخت می‌کنند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، حسین صبوری امروز در نشستی خبری با بیان این‌که شبکه برق دو بخش دارد، اظهار کرد: مسئولیت امنیت بخش عمومی برعهده شرکت توزیع برق و درواقع صنعت برق است، اما بعد از لوازم اندازه‌گیری، رعایت استانداردها برعهده مشترکان قرار داده شده، با این وجود یکی از برنامه‌های جدی ما در کنار تامین برق پایدار توجه به ایمنی شبکه است که تاکنون برنامه‌های متعددی را در این زمینه انجام داده‌ایم.

وی ادامه داد: برای مراکز بزرگ تجاری و مکان‌هایی که شرایط خاصی دارند، به صورت دوره‌ای بازدید صورت می‌گیرد. در بحث بازار بزرگ تهران نیز با هماهنگی مسئولان امنیتی – قضایی و اصناف تهران اقداماتی انجام شده، به گونه‌ای که تاکنون برای ۶۰ مجتمع تجاری بزرگ کارهای ایمن‌سازی شبکه عمومی با هماهنگی صاحبان مراکز تجاری صورت گرفته است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان تهران با بیان این‌که در بخش عمومی سعی شده که طبق نظارت و استانداردها کارها صورت گیرد، اظهار کرد: بعضا دیده می‌شود که مشترکان الزامات را انجام نمی‌دهند که همین مساله منجر به وقوع حادثه می‌شود. تاکنون حوادثی که در تهران شاهد آن بودیم به دلیل شبکه عمومی نبوده لذا لازم است تا مشترکان نسبت به رعایت نکات ایمنی توجه داشته باشند.

وی ادامه داد: خواهش من این است که تمام مراکز اداری و تجاری که محل رفت و آمد عموم مردم است، از یک کارشناس و پیمانکار مورد تایید شرکت توزیع برق استفاده کند، تذکرات را جدی بگیرند و بدانند که همکاران ما آماده مشاوره رایگان با این افراد هستند.

صبوری با اشاره به وضعیت شبکه برق تهران گفت: بیش از ۴.۵ میلیون مشترک در تهران وجود دارد که ۷۵ درصد مشترکان را بخش خانگی تشکیل داده‌اند و باید گفت که بیش از ۴۰ درصد انرژی شهر تهران توسط مشترکان خانگی مصرف می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان تهران با بیان این‌که سالانه بیش از ۱۰۰ هزار مشترک جدید به مشترکان تهران اضافه می‌شوند و معادل ۵۰۰ میلیارد تومان برای بهینه سازی شبکه برق تهران در هر سال به منظور توسعه بهینه سازی هزینه می‌شود اظهار کرد: با توجه به فرارسیدن فصل گرما، پیک مصرف کشور به صورت جهشی افزایش می‌یابد و به همین دلیل تمام تاسیسات صنعت برق برای رفع نیاز وارد مدار هستند.

صبوری تاکید کرد: اوج پیک از ۱۵ خردادماه تا ۱۵ شهریورماه است و به عبارتی دیگر ۳۰۰ ساعت سال زمان بحرانی مصرف برق شناخته شده که برای پاسخ به این مساله دو راهکار وجود دارد؛ راهکار اول این است که سالانه پنج درصد به ظرفیت برق کشور اضافه شود که با توجه به هزینه بالای اجرای این کار چندان منطقی به نظر نمی‌رسد. یکی دیگر از راهکارها مدیریت مصرف شناخته شده که طی سال‌های اخیر نیز مورد توجه بوده است.

به گفته وی تا سال ۱۳۹۶ پیک شهر تهران چهار درصد رشد داشت اما از سال ۱۳۹۶ تا امروز با برنامه‌ریزی‌هایی که در بخش مدیریت مصرف صورت گرفت متوسط رشد از چهار درصد به ۱.۵ درصد کاهش یافته است.

 

دیدگاه تان را بنویسید