گردنبند بلوتوثی برای ردیابی کرونا

سالمندان سنگاپوری گردنبند بلوتوثی در اختیار خواهند داشت که بدون تلفن همراه تماس میان مبتلایان به کووید-۱۹ و سایر افراد جامعه را ردیابی کند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، کشورهای مختلف در سراسر جهان امیدوارند تا با استفاده از تلفن های هوشمند شیوع ویروس کرونا را میان جمعیت ردیابی کنند. این درحالی است که برخی از افراد به ویژه سالمندان تلفن همراه ندارند. 

در همین راستا دولت سنگاپور با ارایه گردنبندهای بلوتوثی به نام TraceTogether (با هم ردیابی کنیم)  به افراد سالمند، قابلیت ردیابی شیوع ویروس کرونا را فراهم کرده است. این گردنبندهای بلوتوثی با یکدیگر و همچنین اپلیکیشن مخصوص آن ارتباط برقرار می کنند تا مشخص شود کاربران با مبتلایان به کووید-۱۹ در تماس بوده اند یا خیر.

اولویت استفاده از این گردنبندها با سالمندانی است که خانواده ای ندارند یا مشکلات حرکتی دارند. پس از تولید تعداد بیشتری از این گردنبندهای بلوتوثی، این گجت ها میان طیف وسیع تری از سالمندان توزیع می شود.

چنانچه مشخص شود کاربری به ویروس کرونا آلوده شده است، با دانلود اطلاعات این دستگاه می توان به طیف افرادی که با او در تماس بوده اند، دست یافت.

این گردنبندها برای حفظ حریم شخصی به اینترنت وای فای و موبایل متصل نمی شوند و قابلیت های سامانه جی.پی.اس را ندارند. همچنین در این گردنبندها فقط اطلاعات ۲۵ روز ذخیره می شود.

دیدگاه تان را بنویسید