مقابل اسرائیل بازی نکردم و به آن افتخار می‌کنم

میراسماعیلی: کُشتی یا فوتبال نیستیم که از ما حمایت شود!

رئیس فدراسیون جودو گفت: من مقابل اسرائیل بازی نکردم و مدال المپیک خود را با این کار از دست دادم و به آن افتخار می‌کنم.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، سیدرضاصالحی امیری صبح امروز (دوشنبه) با حضور در محل فدراسیون جودو با مسئولان این فدراسیون گفت‌وگو و از بخش‌های مختلف فدراسیون بازدید کرد.

کیکاووس سعیدی، دبیر کل کمیته ملی المپیک و بهداد سلیمی نیز در این بازدید، صالحی امیری را همراهی کردند.

رئیس کمیته ملی المپیک در ابتدای ورود به فدراسیون با حضور مقابل عکس مرحوم حاج حسین محمودی به روح وی ادای احترام کرد. همچنین آرش میراسماعیلی رئیس فدراسیون جودو تابلویی با تصویر صالحی امیری به وی تقدیم کرد.

میراسماعیلی در حاشیه این دیدار اظهار داشت: فروردین 98 به عنوان رئیس فدراسیون انتخاب شدم. از ابتدا چند هدف تعریف کردیم که در آن موفق بودیم‌. وقتی جودو را تحویل گرفتم، حدود 60 هزار نفر جمعیت آماری داشت اما نسبت به رشته‌های هم‌رزم کمتر بود. برنامه عملیاتی خوبی داشتیم و جمعیت آماری را از 60 هزار نفر به 88 هزار نفر رساندیم.

وی تصریح کرد: در 6 ماه دوم سال گذشته تبلیغات منفی  علیه جودو انجام شد، اما با همکاری وزارت ورزش در 20  استان جودو را در اماکن عمومی به نماش گذاشتیم. 6 ماه اول به دنبال کسب سهمیه المپیک و کسب  مدال در نوجوانان و جوانان بودیم که موفق به کسب 7 مدال شدیم. مریم بربط اولین مدال بانوان را کسب کرد و این در حالی بود که در نوجوانان و جوانان چند سالی بود مدال نداشتیم. این افراد در حال حاضر حقوق ماهیانه دریافت می‌کنند تا پشتوانه ای برای قهرمانان باشند.

رئیس فدراسیون جودو خاطر نشان کرد: به دنبال کسب دو سهمیه المپیک بودیم، اما در مسابقات جهانی شرایط به گونه‌ای دیگر رقم خورد و تعلیق ناعادلانه پیش آمد و شرایط به گونه‌ای رقم خورد که فعالیت‌های بین المللی تحت تاثیر قرار گرفت و ما از این تهدید یک فرصت ایجاد کردیم. قبلا چند ورزشکار به صورت گلخانه‌ای پرورش داده می‌شدند و عدم پشتوانه سازی به این رشته ضربه زده بود. در سنین پایه برنامه‌های خوبی داشتیم و در نوجوانان و جوانان هر کدام 50 نفر را تحت حمایت قرار دادیم. لیگ را برگزار کردیم ولی به دلیل شیوع کرونا متوقف شد و در تلاش هستیم تا نوجوانان و جوانان آینده جودو را بسازند.

میراسماعیلی ادامه داد: متولی دفاع شخصی در ایران فدراسیون جودو است و در حال حاضر این بخش شرایط خوبی را دارد و در نیروهای مسلح و دانشگاه تفاهم های خوبی را اجرا کردیم. درد و دل های زیادی داریم و به خاطر نظام و کشور سیلی خوردیم.  جودو پرچمدار است و  حتی در داخل هم اذیت‌های زیادی شدیم و سیلی خوردیم و شرایطی ایجاد شد که کار را سخت‌تر کرد. مذاکرات و رایزنی‌های صالحی امیری با مجامع بین‌المللی نشان داد به پرونده مسلط هستند. این سیلی‌ها باعث افتخار است، اما از جودو حمایت نشد.

وی افزود: بودجه ما 3 میلیارد است که 65 درصد آن را گرفتم و  با آن از من انتظار کار بزرگ دارند. مثل کُشتی نیستیم که دولت حمایت کند و یا مانند فوتبال اسپانسر داشته باشیم. ما در داخل نیازمند حمایت هستیم. نظم کمیته در بحث مالی باعث شده صد در صد بودجه را بگیریم ولی از وزارت 65 درصد دریافتی داشتیم و البته شرایط کشور را می‌دانیم. 

رئیس فدراسیون جودو تصریح کرد: من مقابل اسرائیل بازی نکردم و مدال المپیک خود را با این کار از دست دادم و به آن افتخار می‌کنم. همه سناریوی پشت پرده را می‌دانند. این چالش می‌توانست با دیپلماسی ورزشی حل شود. این حضور باعث دلگرمی  ما است.

 

دیدگاه تان را بنویسید