چند روزی همقدم با شهید زین الدین-۲

کدام فرمانده دفاع مقدس شب ها پست می داد؟

آن شب مهدی (شهید زین الدین) برای شناسایی رفته بود و وقتی که برگشت به جای یکی از رزمنده ها سر پست شبانه ایستاد و هر چه به او اصرار کردند که پست را ترک کند فایده نداشت که نداشت.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس: یک شب برادر زین الدین برای شناسایی به منطقه آمد. نصف شب از شناسایی برگشتند و در چادر ما خوابیدند. آن شب من سر پست بودم. ساعت چهار صبح بود که برگشتم. بعد از آن نوبت پست برادر دیگری بود. من در تاریکی آمدم که آن برادر را بیدار کنم. اسلحه را روی پایش گذاشتم و گفتم بلند شو و برو سر پست. او رفت و من خوابیدم. حدود یک ربعی خوابیدم که آن برادر سراسیمه مرا از خواب بیدار کرد و گفت: چه کسی سر پست است؟ گفتم: مگر خودت سر پست نرفتی؟ گفت: نه گفتم: پس کی رفته؟ نگاهش به جای خالی زین الدین افتاد.

 

موقعی که زین الدین برای خواب آمده بود آن برادر دیده بود که او کجا خوابیده است. با تعجب به من گفت: فرمانده لشکر سر پست رفته است. زود برو اسلحه را از او بگیر. با هم پیش او رفتیم. مشغول ذکر با تسبیح بود. هر چه به او گفتیم اسلحه را بدهید، نداد و گفت: من کار دارم می خواهم اینجا باشم. هر چه التماس کردیم، قبول نکرد و تا صبح سر پست باقی ماند.

 

1. شهید مهدی زین الدین، فرمانده لشکر علی بن ابیطالب(س) (این لشکر از رزمندگان استان قم تشکیل شده بود) که در بیست و هفتم آبان ماه به شهادت رسید.

برشی از کتاب سردار عشق؛ ص 93

دیدگاه تان را بنویسید