قلعه نویی:‌ محسن مسلمان به زودی به تمرینات ملحق می شود/ کی روش آمادگی صد درصد ندارد

سرمربی سپاهان گفت: فکر می‌کنم از سوی بخش بالاتری از وزارت ورزش و فدراسیون تصمیم بر ادامه مسابقات فوتبال گرفته شد. البته مجبوریم از این تصمیم تمکین کنیم اما باز هم از همه درخواست می‌کنم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، امیر قلعه‌نویی پیش از دیدار فردای تیمش برابر گل‌گهر سیرجان در هفته بیست و دوم لیگ برتر فوتبال اظهار داشت: خوشحالم که بعد از 100 روز دوباره در خدمت خبرنگاران هستم. جا دارد از مدافعان سلامت تشکر ویژه داشته باشم که در این 4 ماه ایثار کردند و از خود و خانواده‌شان گذشتند تا جامعه در سلامت باشد.

وی با تسلیت درگذشت محمدرضا اعرابی خواننده اصفهانی به دلیل بیماری کرونا افزود: برای تمام بیمارانی که به این ویروس مبتلا هستند آروزی سلامتی و شفای عاجل دارم. شنیده‌ام رضا بهرام هنرمند عزیزمان نیز به کرونا مبتلا شده که برای او نیز آرزوی سلامتی می‌کنم.

سرمربی تیم فوتبال سپاهان ادامه داد: به هر حال تمام دنیا، ایران و فوتبال ایران درگیر این موضوع بوده و با پروتکل‌هایی که تدوین کردند تمرینات در چند مرحله آغاز شد. چند مشکل داشتیم و یکی دو بازیکن کلیدی تیم کرونا گرفتند که هنوز در تمرینات نیستند و چند بازیکن مانند کی‌روش استنلی هم دیر به تمرینات اضافه شدند.

قلعه‌نویی اضافه کرد: همچنین 2-3 بازیکن مصدوم هم داریم چون بازیکنان از نظر روحی و روانی در وضعیت خوبی نیستند. مطمئناً زمانی که بازیکن از نظر ذهنی درگیر باشد از نظر جسمی نیز دچار افت شده و آسیب می‌بیند. ما نیز تمرینات را آغاز کردیم و خوشبختانه شرایط تیمی خوبی داریم اما پس از 100 روز قرار است دوباره بازی کنیم و زمان می‌برد تا به آمادگی مطلوب برسیم. در بازی‌های تدارکاتی وضعیت خوبی داشتیم اما شرایط ایده‌آل نبود که به خاطر دوری 100 روزه از مسابقه و ترسی که در وجود بازیکنان است طبیعی بود.

وی تصریح کرد: عاجزانه از ملت شریف ایران درخواست می‌کنم مراقب سلامت خود باشند چون وضعیت خوبی نداریم. تمام امکانات کشور بسیج شده اما شاید امکانات و ایثارگری‌های ما با شرایط حاکم هم‌خوانی نداشته باشد و دلیل آن هم این است که خودمان بسیاری از موارد را رعایت نکرده‌ایم. کادر پزشکی زحمت خود را کشیده‌اند اما به دلیل برخی مشکلات، کشور به این سمت رفته و شرایط قرمز برقرار است. دست تک‌تک مردم را می‌بوسم و درخواست می‌کنم به خاطر خودشان، خانواده و جامعه مراقب باشند و رفت و آمدهای خود را تا جایی که می‌توانند کم کنند. می‌دانم مشکلات اقتصادی وجود دارد اما سلامتی از همه چیز مهم‌تر است. از دولتمردان و کسانی که مسئولیت دارند نیز می‌خواهم با توجه به اینکه خودشان اعلام می‌کنند وضعیت قرمز است به فکر مردم باشند، اما صحبت اصلی من با مردم است و از آنها می‌خواهم مراقبت‌های بهداشتی را جدی بگیرند.

سرمربی تیم فوتبال سپاهان درباره وضعیت کی‌روش استنلی بیان کرد: کی‌روش استنلی در اردوی سپاهان حاضر است و وضعیت نسبتاً خوبی هم دارد اما آمادگی او صد درصد نیست و باید وضعیت این بازیکن را ارزیابی کنم تا ببینم چقدر می‌توانم از او استفاده کنم.

قلعه‌نویی درباره آخرین موضع باشگاه سپاهان درباره برگزاری لیگ برتر اظهار داشت: باشگاه چند بار موضع خود را اعلام کرده است. خود من نیز بارها در این خصوص صحبت کرده‌ام و حرف من درباره سلامت جامعه و مشکلات و دغدغه‌های مردم به‌خصوص اقشار آسیب‌پذیر بود که بارها گفته‌ام فوتبال نمی‌تواند اولویت نخست باشد، اما به هر حال مقامات بالاتر تصمیم گرفتند که فکر می‌کنم از سوی بخش بالاتری از وزارت ورزش و فدراسیون تصمیم بر ادامه مسابقات فوتبال گرفته شد. مجبوریم تمکین کنیم اما باز هم از همه درخواست می‌کنم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند چون شرایط قرمز است. اگر عقیده من را بخواهند، مشکلات اقتصادی مردم و قشر آسیب‌پذیر را نسبت به فوتبال در اولویت بالاتری می‌دانستم.

وی درباره دلیل جدایی تاوارس مربی پیشین دروازه‌بان‌های سپاهان گفت: دلیل جدایی او مشکل کرونا بود. او علاوه بر همکار دوست عزیز ما هم بود و برای تاوارس و خانواه‌اش آرزوی موفقیت و سلامتی دارم و از زحماتی که در چند سال اخیر کشید تشکر می‌کنم. شاید تاوارس به خاطر خود یا خانواده‌اش این تصمیم را گرفته و نمی‌توانستیم او را از جدایی منع کنیم. مربی خوبی نیز به سپاهان اضافه شد که کارنامه خوبی داد و با جدیت در تمرینات تلاش می‌کند.

سرمربی تیم فوتبال سپاهان در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره دلیل مصدومیت‌های ادامه‌دار محسن مسلمان بیان کرد: جا دارد از تیم پزشکی و خدماتی باشگاه تشکر کنم. در این وضعیت بسیاری از تیم‌ها با پارگی رباط بازیکنان روبه‌رو شدند که بابت آن متأسف هستیم. تمرینات را به شکلی برنامه‌ریزی کردیم که کمترین آسیب را داشته باشیم، اما بازیکن 100 روز در استراحت بوده و با اینکه تمرینات مجازی را انجام داده اما این تمرینات با تمرین در زمین تفاوت ندارد و این مصدومیت‌ها طبیعی است. محسن مسلمان نیز تلاش خوبی انجام می‌داد و ما را نیز امیدوارم کرده بود اما دچار کشیدگی عضله شده و صبح و بعدازظهر در کلینیک فیزیوتراپی درمان می‌شود و فکر می‌کنم به زودی به تمرینات گروهی اضافه شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید