بیشترین رشد قیمت در بازار بورس و فرابورس امروز مربوط به کدام سهام بود؟ / 8 تیر 99

بانک پارسیان و سرمایه‌گذاری بهمن در بورس و معامله‌گران شرکت‌های سرمایه‌گذاری توسعه عمران استان کرمان، نیروگاه زاگرس کوثر و قاسم ایران در فرابورس بیشترین سود در بازار بورس از آن خود کردند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس،‌ شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه رشد ۲۵هزار و ۶۷۷واحدی در ارتفاع یک میلیون و ۴۹۱هزار و ۹۵۵واحد به کار خود پایان داد و بیش از ۱۶میلیارد و ۱۷۹میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر ۲۰هزار و ۷۷۸میلیارد تومان در بیش از ۲ میلیون و ۱۶هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت.

بر این اساس سهامداران شرکت‌های سایر اشخاص بورس انرژی، بانک پارسیان و سرمایه‌گذاری بهمن امروز بیشترین رشد قیمت را در بورس اوراق بهادار داشتند و در مقابل دارندگان سهام شرکت‌های باما، کشت و صنعت چین چین و معادن منگنز ایران بیشترین افت قیمت را تجربه کردند.

این گزارش می‌افزاید: در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله ۳میلیارد و ۷۵۱میلیون ورقه به‌ارزش ۶هزار و ۶۸۴میلیارد تومان در ۷۵۹هزار و ۱۲۸نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) ۳۲واحد رشد کرد و در ارتفاع ۱۶هزار و ۶۳واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز سهامداران شرکت‌های سرمایه‌گذاری توسعه عمران استان کرمان، نیروگاه زاگرس کوثر و قاسم ایران بیشترین رشد را داشتند شرکت‌های کشت و دام گلدشت نمونه اصفهان، کشاورزی و دامپروری بینالود و بیمه معلم بیشترین کاهش قیمت را تجربه کردند.

 

دیدگاه تان را بنویسید