به زودی دو خودروی جدید رونمایی می شوند

مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو از معرفی K125 در قالب کراس اوور و K121در قالب هاچ بک در آینده نزدیک خبر داد.

لینک کوتاه کپی شد
به گزارش جی پلاس، فرشاد مقیمی در نشست سازندگان قطعات و مجموعه های پروژه K132 با تاکید بر این که در طراحی و تولید این پروژه ۱۳۹ قطعه ساز توانمند داخلی مشارکت دارند، گفت: برای طراحی وتولید قطعات این پروژه ۷۸۹ قرارداد با قطعه سازان امضاء شده و تولید این محصول با تکیه بر دانش ایرانی و بدون همکاری شرکای خارجی صورت گرفته است.
 
وی با تاکید بر این که این خودرو از نظر ایمنی و امکانات و تجهیزات سر آمد خودروهای ایرانی است، افزود: خودروی k132 در دونوع دستی و اتوماتیک تولید وعرضه می شود و به زودی جشن خودکفایی قطعات این خودرو در آینده خواهیم گرفت .

مدیرعامل ایران‌خودرو ضمن تاکید بر ضرورت ارائه محصولات جدید به کشور درباره عملکرد شرکت ایران‌خودرو در سال جاری اظهار کرد: در حال حاضر تیراژ روزانه ۲۰۰۰ تا ۲۲۰۰دستگاه خودرو به تثبیت رسیده که بر همین اساس تا ششم تیر ماه امسال با ۲۵درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال گذشته مجموع تولیدات این گروه صنعتی به ۱۲۰هزار دستگاه خودرو رسیده است.

مقیمی اضافه کرد: همچنین از ابتدای سال تا کنون ۸۲هزار دستگاه نیز روانه بازار شده که حجم فروش در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳۷درصد رشد داشته است.

وی درباره تعداد خودروهای کسری و معوق شرکت نیز گفت: تعداد خودروهای کسری از ۱۰۰هزار دستگاه در تیر ماه سال۹۸ به ۴۷هزار دستگاه در سال جاری کاهش یافته و تعداد خودرو‌های معوق نیز با ۷۰درصد کاهش به ۶۲هزار دستگاه رسیده است.

مدیرعامل ایران‌خودرو در بخش دیگری از صحبت‌های خود به پروژه k132 اشاره کرد و گفت: این خودرو با گیربکس شش سرعته ساخت داخل تولید شده که گیربکس اتوماتیک آن نیز به زودی به تولید خواهد رسید ضمن اینکه امروز ۹۰.۲ درصد این خودرو داخلی‌‌سازی شده اما در زمان تحویل آن به خودکفایی بیشتری خواهیم رسید.

دیدگاه تان را بنویسید