پایان فیلمبرداری مستند بلند «A_B_C_D»

فیلمبرداری مستند بلند «A_B_C_D» به کارگردانی محسن خان‌جهانی که درباره‌ تاثیرات کرونا بر روند زندگی و جامعه است، به پایان رسید.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، فیلمبرداری این مستند که از روزهای نخست اعلام رسمی شیوع کرونا در ایران آغاز شده بود، در چهار ماه گذشته ادامه پیدا کرد و طی دو روز اخیر، با ضبط برخی سکانس‌های باقی‌مانده به پایان رسید؛ اگرچه خان‌جهانی می‌گوید: «کرونا همچنان ادامه دارد و ما نمی‌توانیم بگوییم با ضبط این سکانس‌ها، پرونده تصویربرداری این فیلم بسته شده است.»

وی در خصوص ساخت این فیلم گفت: «تنها می‌توانم با اطمینان بگویم سکانس‌هایی که مدنظرم بود را فیلمبرداری کردم و در این مرحله می‌توانم راش‌های کلیدی‌تری را به تدوین‌گر بسپارم. اگر استثناً در روند تدوین فیلم و با توجه به شرایط پیش‌رو که پیش‌بینی درستی از آینده کرونا نداریم، مساله‌ای پیش بیاید، احتمالا سکانس‌های دیگری را در حد چند پلان فیلمبرداری خواهم کرد و به مستندم اضافه می‌کنم؛ اما هم‌اکنون اطمینان دارم که فیلمبرداری فیلم را به پایان رساندم.»

محسن خان‌جهانی ادامه داد: «به زودی تدوین‌گر فیلم معرفی می‌شود و امیدوارم فیلم در شرایطی آماده نمایش شود که دیگر درگیر کرونا نباشیم و بتوانیم در یک رویداد سینمایی همچون جشنواره سینماحقیقت و فیلم فجر، با مخاطبان بیشتر فیلم را رونمایی کنیم؛ البته در شرایطی که آمار مبتلاهای کرونا به صفر رسیده باشد.»

مستند «A_B_C_D» به تهیه‌کنندگی کاوه احمدی، محصول مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی است. در این مستند امیر جغتایی (مدیر تصویربرداری)، احمدرضا طایی (صدابردار)، مهیار میرجلالی و محمد حسنی (تصویربرداران) و امیرمهدی صادقی (مدیر تولید) با محسن خان‌جهانی همکاری داشته‌اند.

خان‌جهانی پیش از این، ساخت مستندهایی چون «آزادراه»، «کلید»، «کلاه شیشه‌ای»، «صندلی ۲۵۷»‌، «یار دبستانی» و... را در کارنامه فیلمسازی‌اش داشته است.

 

دیدگاه تان را بنویسید