منصور رشیدی در گفت و گو با جی پلاس؛

پیشکسوت استقلال: مجیدی باید خویشتن دار باشد/ در گرمای اهواز بازیکنان کم آوردند/استقلال شانس آورد گل های بیشتری نخورد

منصور رشیدی پیشکسوت استقلال معتقد است فرهاد مجیدی باید در کنار زمین آرام تر باشد. او می گوید اخراج سرمربی تیم، باعث عصبانیت سایر بازیکنان شد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ آغاز دوباره فوتبال ایران بعد از شیوع کرونا با دیدار معوقه استقلال و فولاد در گرمای حدود 45 درجه اهواز همراه شد و استقلال که از حریفش با یک گل جلو بود، اسیر سلسله اتفاقات ناگواری شد و بعد از دریافت گل تساوی در نیمه نخست، با اخراج علی کریمی و در ادامه فرهاد مجیدی از هم پاشید. این پایان اتفاقات تلخ برای استقلال نبود و عارف غلامی هم اخراج شد تا آبی ها 9 نفره بازی را دنبال کنند و در نهایت شاگردان جواد نکونام گل تساوی را وارد دروازه حسینی کردند و در نهایت هم بازی را با نتیجه دو بر یک به نفع خود تمام کردند.

این نتیجه، فولاد را به جمع مدعیان کسب سهمیه آسیایی رساند و استقلال را از رسیدن به پرسپولیس دورتر کرد تا بحران جدیدی در اردوی آبی ها شروع شود و از الان قضاوت های مختلفی درباره استقلال و به خصوص فرهاد مجیدی شکل گیرد.

منصوری رشیدی، پیشکسوت و مربی سابق استقلال در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جی پلاس؛ درباره اتفاقات این بازی می گوید: در ابتدا باید از نحوه پوشش تصویری این بازی گلایه کنم که دارای کیفیت بسیار پایینی بود و در شان لیگ برتر ایران نیست که به این شکل تصویربرداری و برای هواداران پخش شود. بعد از چندین ماه تعطیلی و با توجه به برگزاری بازی حساس دو تیم بالای جدول انتظار می رفت صداوسیما که حق پخش تلویزیونی را هم پرداخت نمی کند، چند دوربین با کیفیت در زمین قرار دهد که هواداران از دیدن بازی لذت ببرند.

وی ادامه داد: با این حال، بازی کیفیت بالایی نداشت. این موضوع با توجه به سطح فوتبال ایران طبیعی است و احتمالا با گذر از چند هفته ابتدایی بعد از شروع مجدد مسابقات، بتوانیم در آینده فوتبال بهتری را ببینیم. دو تیم توان زیادی برای بازی روی زمین نداشتند و بعد از دقایق ابتدایی روی به بازی بلند آوردند و گل هایی هم که به ثمر رسید تاکتیکی نبود. اگر صحنه های مربوط به داوری بازی را کنار بگذاریم، طبیعی بود که فولاد این بازی را ببرد. استقلال در این دیدار گل نخست را زد و در اواخر نیمه نخست گل تساوی را دریافت کرد. گل دوم فولاد هم بعد از 9 نفره شدن استقلال و چندین واکنش خوب از سید حسین حسینی به ثمر رسید.

دروازه بان سابق استقلال و تیم ملی درباره گل هایی که استقلال خورد می گوید: خط دفاعی استقلال رو گل نخست و گل دوم اشتباهاتی داشت. روی گل اول یارگیری خوبی شکل نگرفت و توپ ارسالی به داخل محوطه شش قدم وارد دروازه شد. استقلالی ها می توانستند بهتر عمل کنند ولی روی گل دوم و علی رغم اشتباه خط دفاعی، طبیعی بود که استقلال کم بیاورد و گل بخورد. بازی در شرایطی که دمای هوا بیش از دمای هوا در تهران است و تیم هم 9 نفره شده، بسیار سخت می شود و بازیکنان استقلال بریده بودند. به اعتقاد من استقلال شانس آورد گل های بیشتری نخورد.

مهمترین اتفاقات این بازی مربوط به اخراج دو بازیکن استقلال و همینطور فرهاد مجیدی بود که تیم را در شرایط سختی قرار داد. بعد از اخراج علی کریمی که مشخص نیست آیا به بازیکن فولاد ضربه ای زد یا خیر، فرهاد مجیدی به شدت به داور اعتراض کرد و از زمین اخراج شد. در نیمه دوم هم عارف غلامی در 10 دقیقه، دو کارت زرد متوالی گرفت و اخراج شد.

رشیدی درباره اخراج بازیکنان استقلال و همینطور فرهاد مجیدی که نتوانستند بر عصبانیت خود غلبه کنند، گفت: اتفاقات این بازی را باید از اخراج نخستین بازیکن استقلال دنبال کرد. برای من هم مشخص نیست که علی کریمی ضربه ای به بازیکن فولاد زد یا خیر. در هر حال کریمی بازیکن بااخلاقی است و کمتر پیش آمده این قبیل کارها را انجام دهد. برای من عجیب بود که مجیدی نتوانست خودش را آرام کند. البته این وضعیت برای هر کسی پیش می آید اما بهتر بود فرهاد که سرد و گرم فوتبال را چشیده، روی نیمکت مربیگری خویشتن دار تر باشد. البته ما نمی دانیم در زمین چه گذشت ولی مشخصا مجیدی عصبانی بود که برای یک مربی خوب نیست.

پیشکسوت استقلال خاطرنشان کرد: بعد از اخراج کریمی و 10 نفره شدن استقلال، اخراج فرهاد مجیدی تیم را عصبانی و آشفته کرد و تقریبا تمرکزی روی بازی وجود نداشت. دیدیم که استقلالی ها چقدر عصبانی بودند. مهدی قایدی در شرف اخراج بود که توسط کادرفنی تعویض شد. عارف غلامی هم به همین دلیل از زمین اخراج شد.

استقلال با این نتیجه، از نزدیک شدن به پرسپولیس بازماند و وضعیتش در کورس کسب سهمیه آسیا هم بدتر شد و چه بسا در هفته های پایانی لیگ ضربه بزرگی به خاطر از دست دادن این سه امتیاز بخورد.

رشیدی معتقد است هنوز شانس جبران برای استقلال باقی مانده و با رسیدن مصدوم های تیم، وضعیت بهتر می شود. وی گفت: به اعتقاد من استقلال بهتر می شود. باید قبول کنیم که بازی در این شرایط برای تیمی که مدت ها از مسابقه دور بوده سخت است. در هر حال فولاد به بازی در این وضعیت عادت دارد و توانست بهتر با آب و هوا تطبیق پیدا کند. معتقدم استقلال در هفته های آینده بهتر می شود اما قبول دارم که این سه امتیاز ارزش زیادی داشت و کادرفنی استقلال باید به گونه ای عمل می کرد که حداقل از رقیب مستقیم خود یک امتیاز بگیرد و اینطور از قافله تیم های صدرنشین عقب نیفتد.

دیدگاه تان را بنویسید